Halt häst

josefinefreed

Trådstartare
Hejsan, nu är det så att min häst blivit halt. Höger fram, rätt så rejält. Verkade först vara en rejäl stukning, men nu har jag kommit fram till att det verkar sitta i ryggen. Han sänker ryggen rätt mkt när man klämmer på han, och lägger örona bak, och på ena sidan av bogbladen så är det svullet, en liten knöl liksom..

Vad tror ni det kan vara? En sträckning i ryggen? Ska ta ut veterinär så fort jag kan, vet ni vad dom brukar ta för en sådan undersökning? Har noll koll. Nåra tusen? Nåra hundra?

/ Jossan

Sv: Halt häst

Det beror ju helt på veterinären och hältan.
Hos mig får jag inte ut en veterinär under tusenlappen. Stor del av det är körersätttning så det kan jag inte komma undan. Sedan är "risken" stor när det gäller kompliserade hältor att det inte går att undersöka ordentligt hemma. Utan man måste åka till klinik för hältutredning.

Sv: Halt häst

Det beror ju helt på veterinären och hältan.
Hos mig får jag inte ut en veterinär under tusenlappen. Stor del av det är körersätttning så det kan jag inte komma undan. Sedan är "risken" stor när det gäller kompliserade hältor att det inte går att undersöka ordentligt hemma. Utan man måste åka till klinik för hältutredning.

Okej tack så mkt! :) Har fixat så att ridskolechefen här ska komma ut kl 1 imorgon. Så jag hoppas det går bra nu..

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 737
Senast: Oknytt
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 596
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 268
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur