"halt" häst

M

MissNegativ

\"halt\" häst

min häst hade busat runt en jävla massa i hagen i förr går. han hade trampat av sig en sko, bara skon, inge hov eller så(har 3 skor nu, hovslagare kommer vilken dag som helst) och nu är han lite små halt. jag gick runt med han i hagen (gräs överallt) och där haltade han ingenting, ja travade lite med han också (på gräset) för att kolla reaktionen, ingenting. det var även ett litet litet dike som han hoppade och bockade efteråt. men när man kommer ut på grus/asfalt så går han lite orent. då säger dom flesta att han är ömfotad, jo men förr förra helgen gick han barfota, han reagera ingenting då om han inte gick på en sten eller så...han är inte svullen, varm eller något sådant. kan det bero på att han har skor på alla andra hovar och inte på den ena (vänster fram i detta fall) kan det bero på det, och därför "haltar"?? :confused: eller har han sträckt sig eller något sånt? tycker inte de borde va någon sträckning eller något sådant, han borde ju typ vara svullen eller varm eller så. men ingeting!! mycket tacksam för svar

Re: \"halt\" häst

Kan det helt enkelt inte bara vara så att det blivit en höjdskillnad när det är sko på ena sidan och inte den andra?
På gräs borde det ju sjunka ner lite så att det inte märks...

Re: \"halt\" häst

jo ja funderar lite i dom kretsarna jag också...om han var...ja va säger man riktigt halt så tycker jag han skulle reagera på gräset också...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 353
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Ajda
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 761
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix