G
Gullregn
I söndags red jag på mitt nordsvensk sto. Travade med henne på en grusväg, hon saktade ner (hon trodde vi skulle ner för en backe bredvid och hem) och så ökade jag igen och helt plötsligt så haltade hon.
Hon ville inte stödja på benet men hon kunde göra det för att gå.
Idag är skadan svullen på baksidan precis ovanför kotan på höger bak.
Typ där tjejen håller sin hand på den här bilden (bild tagen från google, alltså inte min häst på bilden)
Vad tror ni det kan vara?
Pappa säger att vi ska avvakta, det har ju trots allt bara gått en dag men jag tänkte om ni kanske visste.
Svullnaden går inte så högt upp, så det är inte hela benet utan bara på baksidan av övredelen av kotan.
Kan tillägga att man får trycka utan att hon säger ifrån men hon är också en tålig häst så hon kanske håller det inom sig...
Hon ville inte stödja på benet men hon kunde göra det för att gå.
Idag är skadan svullen på baksidan precis ovanför kotan på höger bak.
Typ där tjejen håller sin hand på den här bilden (bild tagen från google, alltså inte min häst på bilden)
Vad tror ni det kan vara?
Pappa säger att vi ska avvakta, det har ju trots allt bara gått en dag men jag tänkte om ni kanske visste.
Svullnaden går inte så högt upp, så det är inte hela benet utan bara på baksidan av övredelen av kotan.
Kan tillägga att man får trycka utan att hon säger ifrån men hon är också en tålig häst så hon kanske håller det inom sig...