Fille
Trådstartare
Min häst är halt behandlad i ena kotan för andra gången. han har dessutom så jäkla mkt överskottsenergi så igår attackerade han en hund :O (jag känner min häst, han tycker visserligen inte om hundar men han har aldrig gjort det förr, dessutom vågar folk i stallet inte ta in honom utan träns och annars när han är igång går jag med honom lös bakom mig, så det är en hel den energi som bara ligger och väntar på att få explodra:O) hunden klarade sig men jag måste göra nåt. han får gå i sin vanliga hage, jag går promenader, har tömkört i skritt, lekt lite i padocken (satt upp tex två hinderstöd, på stöden har jag satt fast ikea påsar när det har blåst. han ska kunna gå igenom dessa stöd fastän det är jättetrångt, han ska även kunna backa och stanna mitt i mellan. har även lagt ut två bommar som har haft väldigt smalt imellan sig, där ska han kunna gå i mellan, backa osv). jag har även dragit ner på maten så mkt jag kan. han är fbl så lite mat måste han ha. Jag räknar foderstat och just nu får han mindre än vad han bör äta i underhåll:O
jag borstar nästan varje dag, spolar ben och pysslar med allt vardagligt. sen har han även fått halm i boxen att pilla med osv.
han får ca 12-13 kg hösilage om dagen dessutom finns det lite gräs i hagen att pilla med, mm. så han får ju inte underskott av grovfoder heller.
har ni några flera tips? har funderat på att köpa en pressening och "leka" lite med den. han ska kunna gå över under osv.. Men mera kommer jag inte på!!
jag borstar nästan varje dag, spolar ben och pysslar med allt vardagligt. sen har han även fått halm i boxen att pilla med osv.
han får ca 12-13 kg hösilage om dagen dessutom finns det lite gräs i hagen att pilla med, mm. så han får ju inte underskott av grovfoder heller.
har ni några flera tips? har funderat på att köpa en pressening och "leka" lite med den. han ska kunna gå över under osv.. Men mera kommer jag inte på!!