Halt & Hälsning...?

norpan85

Trådstartare
HEj...Har inte tävlat FT på några år nu men ska starta nu i vår igen...
Läste nån stans att dom har tagit bort den inledande Halten å hälsningen i dressyren i Deb å Lätt! Stämmer detta...``??
E ju rätt bra å veta =)

Sv: Halt & Hälsning...?

Det är ju helt nya program också så där står det inte med heller.

Varför ändrades det förresten? Av vilken anledningen?
Har egentligen inte reflekterat över det varför utan bara accepterat.

Hmm, var det inte nån internationell anpassning? Det brukar vara det. :D

Hmm okej. Varför ändrade de int. då? Måste ju finnas någon tanke bakom det.

Okej =)
Helt nya program? Sen när..eller asså de e inget ja behöver orora mej för just nu för de e -97 programmen som gäller i första men det e ju också bra att veta!;)

Nej de internationella är inte ändrade utan de Svenska är anpassade till de befintliga internationella

Nu är det ju 20*60 bana istället och lite annat är ändrat på dom nya programmen (iallafall i debutant) Vad tycker ni om detta??

Hmm okej. Varför ändrade de int. då? Måste ju finnas någon tanke bakom det.

Tanken var hörde jag att dom yngre oftast fullblodshästarna i ft inte skulle behöva stå still i den inledande halten eftersom det kan skapa en och annan onödig spänning. Annars sparar det ju lite tid oxå att skippa den halten.

:rofl: det var det dummaste jag hört :rofl:
alla hästar ska kunna stå still oavsett är min mening iaf...

däremot att det sparar tid är ju praktiskt och en vettig anledning tycker jag :)

man har dessutom igen det i dressyrdressyrprogram med enkelt byte på medellinjen (tex MB3) eftersom fälttävlanshästen inte förutsätter att det är halt på medellinjen :bump:

Jag har hört att det var för att inte hästen skulle tappa framåtbjudningen.

däremot att det sparar tid är ju praktiskt och en vettig anledning tycker jag :)

man har dessutom igen det i dressyrdressyrprogram med enkelt byte på medellinjen (tex MB3) eftersom fälttävlanshästen inte förutsätter att det är halt på medellinjen :bump:

Dom rider nog inte MB3 internationellt :angel: dessutom tävlar väldigt få ft hästar utomlands ren dressyr då man löser licens per gren där. Sen gör du väl halt på medellinjen när du är klar i ft programmen hoppas jag :angel:

Sen var det faktiskt så att man skulle slippa göra halt i början med dom yngre hästarna ansåg Hess så det var inget skämt ;)

Det var för att de yngre hästarna inte skulle behöva stå stilla precis så som fio skriver.

I England har man inte haft halt i ngt fälttävlansprogram sedan urminnestider.

Just detta för att unghästarna inte skall behöva bli spända och tänka framåt. Nu beror det ju faktiskt på vilken typ av häst man har och just fullblod eller hästar med väldigt hög andel fullblod är det vanligaste utomlands fortfarande och de är ju lite mer nerver i dem

Senast ändrad:

Ingen som kan svara på MIN fråga? Dom gjorde ju nya program -01
det har väl inte kommit några nya efter det..För när jag tävlade min D-ponny Celtic Cross hade ju de nya dressyrprogrammen kommit...men de har väl inte ändrats efter dom?

Ingen som kan svara på MIN fråga? Dom gjorde ju nya program -01
det har väl inte kommit några nya efter det..För när jag tävlade min D-ponny Celtic Cross hade ju de nya dressyrprogrammen kommit...men de har väl inte ändrats efter dom?

Jo de från 2001 ska inte användas mer utan det är 2007 (2006) som gäller. Dock får man fortfarande använda 1997.

Se stallbacken.com

Jaha okej så dom har tagit bort -01 programmen? För i Tranemo vet ja att det va -97 programmen på *40 bana iaf...Ska kolla in sidan ..
Tack :bow:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 753
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 201
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte