Hälsokollat sin blandras

Sv: Hälsokollat sin blandras

Min tik (bc/schäfer/isländsk fårhund) är hd-röntgad och ögonlyst. Planerar att röntga henne igen inom kort (då även ad).

För att plåtarna "kom bort" (:confused:) sist, fick bara det preliminära utlåtandet från den röntgande veterinären (hon bedömde C på höger höft). Dessutom vill jag röntga armbågarna på henne då hon i perioder har sett lite ofräsch ut, särskilt efter tex långa ridturer. ...o röntgar jag fram kan jag ju även passa på att göra om höfterna när vi ändå håller på. :)

Då förstår jag. Slarvigt av dem att tappa bort plåtarna. Tycker egentligen att de ska stå för merkostnaden av att ta nya.

Jag ska röntga min yngsta blandis både höfter och armbågar, hon är en schäfer/Border Collie/Golden/Labrador.

jag har inte röntgat mina två oreggade. resultatet hade spelat mindre roll för hur jag använt dem, och när de vid 8 resp 10 års ålder ännu inte visar några tecken på hälta/stelhet kan man bara konstatera att de har hållt för det jag utsatt dem för.

Min är bara sju månader ännu och vad jag har förstått ska man göra det senare. Men jag kommer att göra det! Med tanke på att vi är så aktiva så vill jag verkligen veta att hon är okej.

Någon som vet vad det kostar förresten?

Jag betalade 900:- för HD röntgen,hösten -06, så något har det säkert gått upp.

Jag betalade 600 kr. i november -07.

Det beror mest på vem och var, att räkna med en tusenlapp är nog rimligt, får man lite över är det en bonus.

Oj :eek: Det har jag inte haft en tanke på.
Men, det står på papprena. (jag ägde honom inte då)
Han är röntgad i september 07 och född juni 06. AAAAHH! Det är ju inte alls ett halvår.. men det är fortfarande för ungt :confused: Då kanske inte det är giltigt det intyget?

Oj :eek: Det har jag inte haft en tanke på.
Men, det står på papprena. (jag ägde honom inte då)
Han är röntgad i september 07 och född juni 06. AAAAHH! Det är ju inte alls ett halvår.. men det är fortfarande för ungt :confused: Då kanske inte det är giltigt det intyget?

Giltigt för vaddå? Hunden är röntgad vid drygt 1 års ålder och plåtarna visar hur den såg ut då. Gott nog som en hälsocheck.

Med giltigt menar jag att det kanske ändrar sig mycket efter den åldern så om man är orolig så borde det göras om?

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 129
Senast: valpköpare
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 862
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 491
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 596
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10