halsinfektion

C

caspar

Finns det någon här ute som har erfarenhet av häst med konstant rött svalg. kronisk halsinfektion eller något liknande? Berätta om er häst har problem med halsen. Och vilka råd ni fått. Hur märkte ni det?
:confused: Birgitta

Senast ändrad av en moderator:
Sv: halsinfektion

på travaren märkar man ju att dom har nedsatt prestation...jag har erfarenheter av att många hästar har blivit hjälpta av ett ört prep som heter Air Way

Var får man tag på air way? Och är det någon som vet var närmaste homeopat håller till, när det gäller skåne.

Vad menar du med att rätta till miljön? Hästen har inte hosta eller svårt att andas och ej heller snorig. Det man kan hitta hos veterinären är ett rött svalg, men det röda svalget försvinner inte.

Birgitta

Kolla så det inte är en infektion
finns en halsinfektion som är som halsfluss. de bakterierna

Kan en häst ha halsfluss under en längre tid som upp till ett år???
Skall i väg med honom till Helsingborg på torsdag och få svalget kollat igen. Jag var där sist för ett år sen med halsen , men det känns som han fortfarande är röd och irriterad i halsen vid ansträngning.

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 964
Senast: fio
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Zevzan
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama