V
vovicockokanon
Hur är det nu, är det bra eller dåligt? Vad är bra? Vad är dåligt? Inga påhoppsinlägg tack, jag vill bara höra om ovanstående frågor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vovicockokanon skrev:det jag blir fundersam över är varför så många ratar den ändå används den ofta.
Fridolin84 skrev:Varför så många ratar den är att de flesta är för korta för att överhuvud taget ge någon eftergift när hästen går i rätt form.
vovicockokanon skrev:Hur är det nu, är det bra eller dåligt? Vad är bra? Vad är dåligt? Inga påhoppsinlägg tack, jag vill bara höra om ovanstående frågor.
ScissorHands skrev:Enda gången jag kan se någon som helst miniliten anledning till den är om man har en häst som har huvudet alldeles för högt upp och inte lyssnar, då kan man ha den otroligt löst spänt, så att om hästen har huvudet allra allra högst upp (inte kan få huvudet högre upp än så) så tar den emot lite grand.
Grejen är väll, hur spänner man den för att den skall sitta lagom då, jag kan inte komma på hur den skall spännas för att det skall bli lagom, för att kunna ge hästen eftergift precis när hästen kommer fram och ger efter.vovicockokanon skrev:har heller inte så stor erfarenhet av en gramant. mitt sunda förnuft säger att en halsförlängare borde bli rätt bara den som sagt inte är för kort, så eftergiften kommer liksom...