HÄLP! Min ragdoll slutar inte jama!

Sv: HÄLP! Min ragdoll slutar inte jama!

Har hon en rastgård utomhus hemma? Annars kanske hon fick "smak" på det när hon var på pensionatet?
Har ni möblerat om hemma?
Alice min honkatt har en mjukisgris som SKA ligga på mattan i hallen, flyttar jag den så jamar hon och letar tills hon hittar den och bär tillbaka den till mattan för den SKA ligga där!
Hon hade haft grisen i några år när jag var tvungen att tvätta den. Alice var riktigt olycklig när hon inte hittade den och sen när hon äntligen fick tillbaka den så var lukten fel... Hon var orolig och rastlös i flera dagar tills jag gned den ordentligt mot mina skitiga ridbyxor :o sen fick den godkänt!

Sv: HÄLP! Min ragdoll slutar inte jama!

Har en rag-kille på 2 år som också alltid har varit väldigt pratsam.
Förra sommaren skulle jag och min sambo iväg på olika håll och hade ingen som katten kunde bo hos, så han fick vara ensam hemma några dagar med bara tillsyn 2 ggr om dagen. Jag inbillar mig att det var efter det som han blev riktigt jobbig... Han började jama hela nätterna, och inga små försynta jam utan riktigt skrikiga, jag fick gå upp varenda natt och till slut stod vi inte ut längre. Så i januari fick han flytta hem till mina föräldrar som bor i hus och där det finns andra kattkompisar. Han höll igång där också men det funkade ändå bra så han var kvar där fram tills juli då de skulle på semester.
Då tog jag hem honom igen och sedan dess har det funkat kanon. Visst jamar han några gånger när han tycker det är dags för oss att gå upp på morgonen men det är absolut inte som det var innan (ta i trä) och förhoppningsvis blir det snart hus och kattkompisar här med :)

Vet inte vad jag ville säga med detta, har ju ingen aning om vad det berodde på, (åldern, aktiveringsbrist, vädret?), mer än att det blev bra igen! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 745
Senast: Zewz
·
Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 293
Senast: et_flickan
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 526
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 347
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka