Halloweenpyssel/bakning

Mirre

Trådstartare
Lite sugen på att göra lite kul halloweenpyssel med sonen någon dag.
Så tänkte att det kunde vara kul med en inspirationstråd :)

In med allt man kan tänkas göra.
:banana:
 
Sv: Halloweenpyssel/bakning

Gills bakning? :D
Fingrar, goda och snygga!


Ta ett fingerkex (sådana som är överdragna med choklad). Rulla in det i marsipan och forma det som ett finger.
Ta ett mandelflarn och doppa i röd karamellfärg, doppa även änden på fingret i karamellfärg. Ta en vanlig matkniv och rita "rynkor". så att det ser verkligare ut. :)
Klart! ;)
 
Sv: Halloweenpyssel/bakning

Pumpalyktor förstås! :love:

Klipp fladdermöss i svart papp och klistra på snöre att hänga upp i taket. Samma kan förstås göras med spöken och vit papp. :)

Baka muffins som du gömmer geleråttor i.

Bakformar i form av pumpor, spöken och liknande finns ju att köpa nu, så då kan man baka lite vad man vill och få det halloween-aktigt. :idea:

Lycka till med pysslet!
 

Liknande trådar

Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
422
Senast: Rugge
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 713
Senast: Oh_really
·
Skola & Jobb Hmmm....Hur ställer ni er till det? Big no-no?Tänker då enskilt, inte på grupp- AW eller dyl.Blev lite småobekväm då min chef undrade om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 886
Senast: farin
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
5 201
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp