Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade du varit med och lekt så hade jag kanske haft en snällare...eek::LENA!!! Nu kommer jag vare sig våga gå och lägga mig eller läsa leken när du har den där avataren!!!
+ @LobeliaSnälla kan vi inte komma överens om att jag inte är en höna. Jag har flera gånger skrivt hon om mig själv och jag trivs betydligt bättre som det än det fula karaktärslösa ordet hen som jag avskydde redan i engelsk tappning.
Men herregud.Hen= höna på engelska
Hade du varit med och lekt så hade jag kanske haft en snällare...
Men herregud.
Varför är det herregud? Varför är det så hemskt att jag avskytt ordet sen första gången jag läste det just i betydelsen höna? Varför är det värre än om jag skulle ta illa vid mig om någon skriker valfritt glåpord efter mig?Men herregud.
Jag valde denna för jag såg den en gång hemma hos en kompis när jag var 16 år och jag hade nog inte blivit så skrämd sen spökkvällen på ridläger när jag var 8.Min fetstilning. Clownen Pennywise (är det så eländet heter?) är en annan favorit. Eller Freddy Krueger. *Myrten som är rädd för skräckfilmer*
Det finns 7000 trådar som avhandlar användandet av ordet hen i svenska språket. Håll dina argument där är du vänlig? Här räcker det med att klargöra vilket kön man tillhör om det är viktigt att bli kallad för hon eller han.Varför är det herregud? Varför är det så hemskt att jag avskytt ordet sen första gången jag läste det just i betydelsen höna? Varför är det värre än om jag skulle ta illa vid mig om någon skriker valfritt glåpord efter mig?
+ @Lobelia
Det går alldeles utmärkt att vilja kallas hon eller han istället för att kallas hen men vad höna har med saken att göra förstår jag inte och jag ser bokstavligen rött av det fåniga argumentet.
Hen= höna på engelska
Men herregud.
Jag bad om att slippa bli kallad hen och talade om varför. Då börjar du tjafsa om dåliga argument osv och dessutom komma med den nedlåtande kommentaren "Men herregud". Om nu orsaken inte var viktig varför började du tjafsa istället för att bara släppa?Det finns 7000 trådar som avhandlar användandet av ordet hen i svenska språket. Håll dina argument där är du vänlig? Här räcker det med att klargöra vilket kön man tillhör om det är viktigt att bli kallad för hon eller han.
Jag bad om att slippa bli kallad hen och talade om varför. Då börjar du tjafsa om dåliga argument osv och dessutom komma med den nedlåtande kommentaren "Men herregud". Om nu orsaken inte var viktig varför började du tjafsa istället för att bara släppa?
Min fetstilning. Clownen Pennywise (är det så eländet heter?) är en annan favorit. Eller Freddy Krueger. *Myrten som är rädd för skräckfilmer*
Ladies - för att hålla leken på rätt spår så avslutar jag nu hen- och genusdiskussionen.
Alla deltagare i leken är tjejer, damer, tanter osv - inkl er ärade Paddman
Naturligtvis får ni använda diskussionen som underlag för ev teorier, men själv genusfrågan får ni fortsätta avhandla i genustråden
@Paddington är det som en fancy fest med ny klädsel varje dag? Isf är jag Cujo imorgon, då kan jag dregla på alla!
Hmm... Mammas vill byta utklädnad till Cujo. är det för att den håriga besten ligger närmare hennes egen natur måntro?...@Paddington är det som en fancy fest med ny klädsel varje dag? Isf är jag Cujo imorgon, då kan jag dregla på alla!
Du är något på spåren! Själv tror jag att jag håller mig till maskingevär och motorsåg, då klarar man det mesta!Hmm... Mammas vill byta utklädnad till Cujo. är det för att den håriga besten ligger närmare hennes egen natur måntro?...
Dracula kommer för övrigt alltid att vara Dracula! Kan möjligtvis sträcka mig till att skaffa en hög hatt, den skulle nog passa bra till slängkappan