Halloweenparty!!! (Ulvlek)

:eek:eek:::eek::eek:LENA!!! Nu kommer jag vare sig våga gå och lägga mig eller läsa leken när du har den där avataren!!!

Snälla kan vi inte komma överens om att jag inte är en höna. Jag har flera gånger skrivt hon om mig själv och jag trivs betydligt bättre som det än det fula karaktärslösa ordet hen som jag avskydde redan i engelsk tappning.
+ @Lobelia
Det går alldeles utmärkt att vilja kallas hon eller han istället för att kallas hen men vad höna har med saken att göra förstår jag inte och jag ser bokstavligen rött av det fåniga argumentet.

Varför är det herregud? Varför är det så hemskt att jag avskytt ordet sen första gången jag läste det just i betydelsen höna? Varför är det värre än om jag skulle ta illa vid mig om någon skriker valfritt glåpord efter mig?

Min fetstilning. Clownen Pennywise (är det så eländet heter?) är en annan favorit. Eller Freddy Krueger. *Myrten som är rädd för skräckfilmer*
Jag valde denna för jag såg den en gång hemma hos en kompis när jag var 16 år och jag hade nog inte blivit så skrämd sen spökkvällen på ridläger när jag var 8.
När jag sedan skulle åka Roslagsbanan hem mitt i natten var det bara jag och en man med en *wait for it* YXA på tåget...
Jag satt darrande i precis bakom förarhytten hela den 8 min långa vägen hem och var sedan glad att ha kommit undan med livhanken i behåll. :crazy:

Dagen efter skulle jag på tävling och möts av en kompis som hade med sig en ny ponny som hette Red Rum. :nailbiting:

Sånt där händer bara när man är 16 år, eller framför allt ser man bara sådana saker som samband när man är 16. :D

Varför är det herregud? Varför är det så hemskt att jag avskytt ordet sen första gången jag läste det just i betydelsen höna? Varför är det värre än om jag skulle ta illa vid mig om någon skriker valfritt glåpord efter mig?
Det finns 7000 trådar som avhandlar användandet av ordet hen i svenska språket. Håll dina argument där är du vänlig? Här räcker det med att klargöra vilket kön man tillhör om det är viktigt att bli kallad för hon eller han. :)

+ @Lobelia
Det går alldeles utmärkt att vilja kallas hon eller han istället för att kallas hen men vad höna har med saken att göra förstår jag inte och jag ser bokstavligen rött av det fåniga argumentet.

Hen= höna på engelska

Det finns 7000 trådar som avhandlar användandet av ordet hen i svenska språket. Håll dina argument där är du vänlig? Här räcker det med att klargöra vilket kön man tillhör om det är viktigt att bli kallad för hon eller han. :)
Jag bad om att slippa bli kallad hen och talade om varför. Då börjar du tjafsa om dåliga argument osv och dessutom komma med den nedlåtande kommentaren "Men herregud". Om nu orsaken inte var viktig varför började du tjafsa istället för att bara släppa?

Jag bad om att slippa bli kallad hen och talade om varför. Då börjar du tjafsa om dåliga argument osv och dessutom komma med den nedlåtande kommentaren "Men herregud". Om nu orsaken inte var viktig varför började du tjafsa istället för att bara släppa?

Jag tror att det har att göra med att många som diskuterat saken mycket är rätt lessa på hön-argumentet, eftersom det ALDRIG kommer när någon säger andra ord som också existerar på engelska. Jag har aldrig sett någon "Lada? Varför ska ladan ha kläder?" när någon skriver om kläder till sitt barn? Det är ett så uppenbart hittepå-argument från folk som inte uppskattar ordet att en efter ett tag blir frustrerad. Att inte gilla ordet är såklart en helt annan grej och helt ok (jag har också hatord), och jag är helt övertygad om att ingen kommer att säga annat än hon om dig nu när du klargjort att du är kvinna. :)

Ladies - för att hålla leken på rätt spår så avslutar jag nu hen- och genusdiskussionen.

Alla deltagare i leken är tjejer, damer, tanter osv - inkl er ärade Paddman :p

Naturligtvis får ni använda diskussionen som underlag för ev teorier, men själv genusfrågan får ni fortsätta avhandla i genustråden
:angel:

Ladies - för att hålla leken på rätt spår så avslutar jag nu hen- och genusdiskussionen.

Alla deltagare i leken är tjejer, damer, tanter osv - inkl er ärade Paddman :p

Naturligtvis får ni använda diskussionen som underlag för ev teorier, men själv genusfrågan får ni fortsätta avhandla i genustråden
:angel:

På förekommen anledning byter jag nu klädsel till et mer kvinnligt alternativ.

12858-4-5.jpg

Jag har hittat hit! Och eftersom jag av någon anledning älskar sawfilmerna kommer jag självklart som jigsaw med tillhörande trehjuling.

@Paddington är det som en fancy fest med ny klädsel varje dag? Isf är jag Cujo imorgon, då kan jag dregla på alla! :idea:
Hmm... Mammas vill byta utklädnad till Cujo. är det för att den håriga besten ligger närmare hennes egen natur måntro?...O_o

Dracula kommer för övrigt alltid att vara Dracula! Kan möjligtvis sträcka mig till att skaffa en hög hatt, den skulle nog passa bra till slängkappan :grin:

Hmm... Mammas vill byta utklädnad till Cujo. är det för att den håriga besten ligger närmare hennes egen natur måntro?...O_o

Dracula kommer för övrigt alltid att vara Dracula! Kan möjligtvis sträcka mig till att skaffa en hög hatt, den skulle nog passa bra till slängkappan :grin:
Du är något på spåren! Själv tror jag att jag håller mig till maskingevär och motorsåg, då klarar man det mesta!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka