Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Jag funderar lite på rollfördelningen... Traditionellt sett så borde det vara 3 ulvar + får och det gör isf 2 bybor. Dock tänker jag att Magikern är en så tudelad roll att det kanske blir mycket med 3 ulvar i lyan?

Ponera att ulvarna käkar Magikern första natten, då är det helt plötsligt 5 onda om vi inte lyckas få ut en i första lynch. :crazy:

Fast åas - om vi lyckas lyncha Magikern så blir vi ju av med en ulvusling på en gång. :banana:

Känns som om Magikern på många sätt är en nyckelroll. :nailbiting:

Jag är inne på samma bana med antalet ulvar och bybor, tror också på 3+2. Magikern känns som en kul tvist, men det är lite nervöst att inse att en lugn natt kan innebära en utökad lya... :nailbiting:

Jag reagerade också på det i roll listan, leken kan komma att påverkas mycket i början av tur och otur. Lyckas vi lynscha magikern tidigt så får ulvarna inte chansen att utöka lyan. Får se hur det utvecklas just nu är min enda teori att Snurris skulle vara magiker, för att hon frågade om rollen, men det känns för enkelt.

Jag tänker såhär: att om någon på någotvis skulle misstänka att någon annan är magikern, så vill man ju att den ska lynschas, alltså god vill få ut god, och onda vill ju äta den för att bli en extra, snacka om att sitta i en utsatt sits..

Fast och andra sidan så finns det väl inte så jättemycket möjlighet att man gissar på vem som är magikern, om man inte gissar att det är @Snurrfian eftersom hon frågade om den först:D

Jag vill passa på att säga att min röst kommer förmodligen komma relativt tidigt idag för jag ska iväg ikväll..

Men är magikern verkligen så konstig? Jag tycker den verkar som en kombination av demonen och typ självmordsbombaren. Den får ju liksom ingen extrainfo och kan således inte veta något innan hon på något sätt dör... Eller fattar jag helt fel? Jag blir nojig när det verkar enkelt och begripligt och andra inte (verkar) förstå...

Men är magikern verkligen så konstig? Jag tycker den verkar som en kombination av demonen och typ självmordsbombaren. Den får ju liksom ingen extrainfo och kan således inte veta något innan hon på något sätt dör... Eller fattar jag helt fel? Jag blir nojig när det verkar enkelt och begripligt och andra inte (verkar) förstå...

Inte konstig egentligen, det är väl mer osäkerheten i att spelet ändras beroende på vad som händer med rollen. Med demonen ersätts väl bara en ond spelare med att en god blir ond så totalsumman onda stannar kvar, här finns risken, om jag har fattat rätt, att det tillkommer en ond. :cautious:

Problemet ligger väl inte på att förstå rollen utan folk undrar över detaljer och vad det blir för konsekvenser av det.

Jag tänker såhär: att om någon på någotvis skulle misstänka att någon annan är magikern, så vill man ju att den ska lynschas, alltså god vill få ut god, och onda vill ju äta den för att bli en extra, snacka om att sitta i en utsatt sits..

Fast och andra sidan så finns det väl inte så jättemycket möjlighet att man gissar på vem som är magikern, om man inte gissar att det är @Snurrfian eftersom hon frågade om den först:D
Fast om jag vore magikern så hade jag väl frågat i ett pm till LL istället? Då hade ju inte informationen gått ut till er andra...

Jag tycker att rollen är lite konstig. Om magikern blir lynchad av de "goda" så tar den med sig en ond i graven men på natten när de onda springer runt så vänder den kappan efter vinden och blir ond. Jag har svårt att förstå tankegången.

Eller så frågar du i tråden för att du utgår från att folk inte tror att man frågar i tråden om sin roll. Den typen av argument går i båda riktningarna ;)

Fast om jag vore magikern så hade jag väl frågat i ett pm till LL istället? Då hade ju inte informationen gått ut till er andra...

@Lobelia tog orden från min mun. Sen som jag skrev är det ju alldeles för vagt att använda sig av men inför första DL kan man bli lätt desperat att hitta teorier då man faktiskt inte har allt för mycket att gå på..

Hjälp!
Inte nog med att man är på Halloween-kalas alla är verkligen jätteläskiga, undrar om jag vågar byta avatar till något läskigt.

Att hitta något annat än OT att teoria om känns rätt svårt såhär i början. Men Lilltess gör ett tappert försök till teoriinlägg. Gott så, men det känns inte så himla tjockt med teorier och det beror nog på att där inte finns så mycket att ta på

LenaH har endel helt relevanta funderingar runt rollfördelning och ffa den märkliga magikerrollen. Jag tror hon har rätt i att den till stor del är avgörande när/hur/om den får respass ur leken.

Medan jag skrev mitt inlägg så kom ett gäng ytterligare tankar runt magikerrollen. Känns som om vi är rätt övrens om att det är en rätt skum roll med en rätt läskig twist. Men det är ju en läskig lek :)

Eller så frågar du i tråden för att du utgår från att folk inte tror att man frågar i tråden om sin roll. Den typen av argument går i båda riktningarna ;)
Självklart är det så! Men å andra sidan så är jag knappast själv om att fundera över magikerrollen...

Här är jag, äntligen!

Ser att det varit mest snack om läskiga typer som jag faktiskt inte vet vilka det är. Jag hatar skräckfilmer och kan inte se på dom för då vågar jag inte sova på sidan i ett halvår. Om någon nu skulle dyka upp bakom mig :p

Haha @Shaggy kan ju ha den äckligaste avatarer just nu, själv älskar jag skräckfilmer och en äcklig höna är nog värre.. Eller är det en tupp? Äh den får heta hen sålänge.

När det kommer till leken kommer det vara jättesvårt att hitta teorier, dock tycker jag att en smått löjlig diskussion om ordet "hen" faktiskt kan vara en av anledningarna till att få en röst på sig idag.
Shaggy
Skriver först ett jättesnurrigt inlägg i #43 sedan tjafsar hon om hönor och så, kan ju inte säga att detta är ulvigt men jag tycker att sådant tjafs är onödigt, vi leker ju för att det är roligt

.
När det kommer till leken kommer det vara jättesvårt att hitta teorier, dock tycker jag att en smått löjlig diskussion om ordet "hen" faktiskt kan vara en av anledningarna till att få en röst på sig idag.

Nu måste jag rösta för jag ska strax iväg, kanske hinner in ikväll och kan ju då också ändra om jag känner för det.

Baserat på ovanstående citat så:

Lilltess röstar på Shaggy

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod
  • Sopsortera kattsand?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka