Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Jamen jag antar att det finns folk som följer exvis Paradise Hotel och ingen vid sina sinnens fulla bruk kan väl anse att det är kvalitet?? :crazy:

Å andra sidan kan man vara vid sina sinnen fulla bruk om man följer Paradis Hotel mer än i brist på bättre ;)?

(hukar om det finns någon fan)

@Idahoe Funderar en del på roller hon inte träffat på tidigare, däribland fåret och magikern. Inget konstigt med det såhär första dagen. F ö in character som Dracula även om jag undrar över hennes egen referens till slängkappa kontra magikerns "kappvändande" (hennes eget uttryck).

@cirkus Var är du? Du brukar ju kunna vara den som hittar guldkorn bland ingenting första dagen! :p

@Snurrfian Många inlägg, vilket är som vanligt, gör ett försök till teoriinlägg som mest grundar sig på OT och det är ju inte heller så märkligt första dagen när det inte finns annat att gå på. Är den som först tar upp magikern till diskussion vilket kan vara värt att notera.

@bumpo Missuppfattar magikerns betydelse, vilket inte heller är så misstänkt. Jobbar ikväll och f ö rätt inaktiv. Vill se mer av bumpo!

Fortsättning följer...

@Idahoe Funderar en del på roller hon inte träffat på tidigare, däribland fåret och magikern. Inget konstigt med det såhär första dagen. F ö in character som Dracula även om jag undrar över hennes egen referens till slängkappa kontra magikerns "kappvändande" (hennes eget uttryck).

Nope, det var inte mitt eget uttryck alls :) Det var Shaggy's.
Jag tycker att rollen är lite konstig. Om magikern blir lynchad av de "goda" så tar den med sig en ond i graven men på natten när de onda springer runt så vänder den kappan efter vinden och blir ond. Jag har svårt att förstå tankegången.
Jag hade bara lite roligt åt det när jag sammanfattade leken ;)

Nu börjar det äntligen droppa in lite mer seriösa funderingar. Lilltess var först ut och hade inte så mycket att gå på, Snurrfian skrev sitt med glimten i ögat. LenaH är nog den som har varit mest seriös med sitt inlägg, tar upp det jag har funderat på hittills.

Den som tillsvidare sticker ut mest i mina ögon är faktiskt Koppen som inte verkar förstå vitsen med att försöka lyncha magikern så tidigt som möjligt, kan det vara så att hon har missuppfattat vad som händer om rollen blir äten eller är det kanske det hon hoppas på? Jag hoppas få se lite mer av henne innan det är dags att rösta.

Edit, stavningskontrollen hade ändrat magikern till magistern...

Här är jag
Några tankar såhär långt....

Lobelia går rätt snabbt på Snurrfian för att hon funderade runt magikern, även LenaH klurar ju på den rollen, jag noterade faktiskt henne först även om det kanske inte var så – jag går inte tillbaka och kollar just nu. Jag tycker det är ganska naturligt att fundera runt en roll som är lite ovanlig och annorlunda och inget skumt i det. Jag tycker att Koppen kommer med bra tankar runt rollen i inlägg #126, det enda som sticker lite är funderingen att försöka få ut rollen redan i första lynch, det känns som en omöjlig uppgift iom att det inte finns någon med extrainfo i detta läge, samtidigt så låter hon det bero eftersom i deta läge är rollen inget hot enligt henne.

Idahoe har några funderingar runt det svarta fåret som LenaH svarar på och Koppen verkar missuppfatta eller missa att det var Idahoe som först undrade om den rollen i typ inlägget innan.

Även Lobelia och Matmissbrukaren kommer med lite inlägg men inte nånting som jag direkt reagerar på förutom att hon reagerar på Snurrfian då.

jag återkommer med mera tankar efter att jag druckit kaffe och daltat katten

@Koppen Tycker inte magikern är så mycket att fundera över, det är ju en god roll men för min del är ju inte godheten statisk utan kan ju förändras. Skriver sen ett märkligt inlägg till mig om fåret som jag inte förstår? Försöker hon hinta att hon tror att jag är fåret? För att jag läst rollistan? Obegripligt för mig men det är Koppen ganska ofta för mig. :p

@Lobelia Verkar vilja ha ut onda, oavsett vad de har för roll och det är väl gott och väl men det brukar vara en hit att börja leta då! Funderar på Snurrfians frågor om magikern och undrar om det är för att hon är just denne?

@Lilltess Har varit ambitiös med sitt teoriande även om det inte funnits något att gå på. Röstar på Shaggy efter en OT-motivering. Ulvigt? Kan vara men också svårt att lägga en tidig röst.

@Shaggy Inte så mycket att gå på där, tycker att magikern är en konstig roll (?) och f ö är det OT. Vill se mer av Shaggy! :)

Idahoe - Är för lättskrämd för skräckfilmer, lindar en hästlinda rund bröstet, färgar håret svart och menar på att LL kan vara ond. Ironiserar över silverkulor och vitlök. Anar jag lite ulvskhet här, är det för att dölja rädslan för att bli upptäckt?

cirkus - Håller med om att magikern är en läskig roll, kommenterar att Lilltess försöker teoria och LenaH har bra funderingar samt har undvikit skräckfilmer men verkar mystiskt frånvarande. Gömmer sig kanske på toaletten?

Snurrfian
Viftar med motorsåg och kulspruta med Silverkulor, känner sig mobbad samt börjar diskussionerna om magikern och menar på att om hon varit magiker så skulle hon messat LL. Sedan så går hon på Lilltess avatar och för att hitta ondhet.

Bumpo
- Bumpo menar att ingen till skillnad från henne fattat vad magikern går ut på efter som vi diskuterar den. Verkar ha missat att vi inte har problem med tolkningen utan spekulerar i konsekvenserna. I övrigt är Bumpo tyst. Upptagen med RL eller lysnack eller så är det Buke som trasslar?

LenaH
- Diskuterar roller och känns som vanligt, vilket för all del inte betyder något, väl klipsk kvinna för att avslöja sig ändå skulle jag tro. Fascinerad av får och Magiker. Vekar ha svårt att förstå sig på koppen, men vem har inte det?

Koppen
- Klär sig sexigt, skriver begripligt om magikern och obegripligt om fåret.

Lilltess
- Tycker att sin egen avatar är söt, lite udda tolkning enligt mig. Sedan blir det mycket dräktsnack och snack om tonnårsfinnar pga torr hud. Får man inte finnar av fet hud? Nåja helt OT.

Shaggy - Är inte en höna men motbevisar det med en selfie som hon påstår är en ruggande höna, verkar annars ha gått vile då hon ogillar både skräckfilmer och utklädning. Vad har man då på ett Haloweenparty att göra? Nåja varmt välkommen ändå.

FiaM
- vekar ha koll på både magikern och ideer om rollfördelningen. Inte mycket att gå på i hennes inlägg vill se mer.

Matmissbrukaren - Har ont om tid, gillar Masterchef och Sveriges sämsta bilförare, men har svårt för lekar med humor. Inte mycket att gå på här heller.

Mammas
- Har en läskig avatar, vill byta utklädnad (är det en ledtråd att hon är magikern - byta kläder när hon får en ny roll? Lite väl långsökt.) Annars är hon sitt vanliga charmiga jag. Inte mycket att går på här heller

Edit- lite uppsnyggning av texten, väl oläsligt format såg jag

Jag har en skitkväll. Bråkar med pojkvännen så tårarna sprutar just nu :cry:
Mår skit!!!

Och han åker till stockholm imorgon lch är borta till 6 timmar innan vi åker till thailand.

MY LIFE SUCKS!!!

Håller med Lilltess om hennes röst.

Kan tycka att den är svag iom att hon håller på avatarer och hönor. Sorry men har inte bättre att komma på just nu.

Vill hellst rösta ut min kille :cry::cry::cry:

Koppen röstar på Shaggy

Men sluta skriv så mycket när jag jobbar :p (eftersom jag jobbar inom vården blir det mycket oregelbundna tider)

Nu ska jag försöka läsa leken ordentligt och försöka komma med något vettigt.

Tack Lobelia för ett riktigt matigt och bra inlägg - jag hade glömt bumpo - noterar den intressanta tanken att bumpo verkar ha missat att diskussionen runt magikern är just konsekvenserna av hur den åker ut och inte rollen i sig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka