Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Du är något på spåren! Själv tror jag att jag håller mig till maskingevär och motorsåg, då klarar man det mesta!
Jag är tveksam om motorsågar hör till ett Halloweenparty, möjligen om de sticker ut ett sågblad genom magen eller så, men kulsprutan hör mer hemma i krigs- och splattersammanhang. Lovar du att förse den med silverkulor att skjuta ulvarna genom hjärtat så är du dock mer än välkommen även med kulspruta.

Idag är det första DL och
Åh fem sidor OT om motorsågar och hönor...
Blir ju lätt det här. Eller inte

Nej detta kommer verkligen inte bli lätt.. Men första DL är väl aldrig speciellt lätt. Det är ju tyvärr så att om man snackar för mycket OT så är man misstänkt och håller man sig utanför det så blir man misstänkt för att man inte skriver något.

Än så länge är det svårt att hitta något vettigt att skriva. Det har mest varit kostym diskussioner, en genus diskussion och lite frågor om magikern. Lilltess har gjort en strålande sammanfattning av våra kostymval :) men det är nog det närmsta en teori som har presenterats. Mammas är lite inne på att byta kostym till Cujo för att kunna drägla på oss andra, vilket får Idahoe och i viss mån Snurrfian att undra om Mammas där visar sin rätta, håriga, personlighet i och med bytet.
Vad kan jag komma fram till av det här då? Helt ärligt inte ett dugg… men det är ju många timmar kvar till DL än så förhoppningsvis dyker det upp något, annars får jag väl rösta på någon av de kostymer som skrämmer livet ur mig när jag går in här! :nailbiting:

Jag är tveksam om motorsågar hör till ett Halloweenparty, möjligen om de sticker ut ett sågblad genom magen eller så, men kulsprutan hör mer hemma i krigs- och splattersammanhang. Lovar du att förse den med silverkulor att skjuta ulvarna genom hjärtat så är du dock mer än välkommen även med kulspruta.
Alltid silverkulor! De blänker så fint! :D

Personligen tycker jag att @Lilltess avatar är så otäck så jag fundera på om hon inte är ond bara för det... Dessutom blir det rätt roligt i helt andra diskussioner, de som inte läser ulvlekar måste ju undra varför ett gäng användare helt plötsligt har helmysko avatarer... ;)

Personligen tycker jag att @Lilltess avatar är så otäck så jag fundera på om hon inte är ond bara för det... Dessutom blir det rätt roligt i helt andra diskussioner, de som inte läser ulvlekar måste ju undra varför ett gäng användare helt plötsligt har helmysko avatarer... ;)

Håller med! @Mammas avatar är nästan värre, jag försöker helt ärligt att unvika att titta på dem när jag läser deras inlägg. :o

Hunden på min avatar heter just nu kåtmonster här hemma så jag tror att jag behåller avataren... Jag hotar honom flera gånger i timmen att jag ska hänga upp honom i kulorna om han inte slutar gnälla efter löptiken... :rage:

Silverkulor! Hmf!Snart börjar de väl ha vitlök om halsen också...:mad:
"Dracula muttrar surt för sig själv och blänger på Snurrfian, samtidigt som glider iväg åt ett annat håll, för säkerhets skull"

Är det någon mer som har problem med buke? Jag blir utkastad så fort jag försöker skriva eller gilla något. Men nu verkar det funka? @Paddington är @Gunnar med som spöket i lådan tro? Eller har vi skrämt livet ur servern?

Haha @Shaggy kan ju ha den äckligaste avatarer just nu, själv älskar jag skräckfilmer och en äcklig höna är nog värre.. Eller är det en tupp? Äh den får heta hen sålänge.

När det kommer till leken kommer det vara jättesvårt att hitta teorier, dock tycker jag att en smått löjlig diskussion om ordet "hen" faktiskt kan vara en av anledningarna till att få en röst på sig idag.

@Snurrfian nu vill inte jag veta av en massa trams om att jag skulle vara ond bara för att jag har en jättesöt avatar :D Och om du inte är snäll kommer jag till dig inatt.. "I'm Chucky, do you wanna play?" :devil::D

Haha @Shaggy kan ju ha den äckligaste avatarer just nu, själv älskar jag skräckfilmer och en äcklig höna är nog värre.. Eller är det en tupp? Äh den får heta hen sålänge.
:D
Det är en höna. Tyvärr är bilden lite för liten. Det senare kanske egentligen är tur eftersom hon ser för djävlig ut just nu pga ruggning.
För övrigt är inte min höna äcklig :mad:
;)

Koppen
Har skrivit ca fem inlägg, verkar vilja få igång leken då hon kommenterade att det var mycket OT snack.

Bumpo
Har bara precis hittat hit och haft problem med buke.

Idahoe
Har intresserat sig lite ang den nya rollen magikern, tycker det är ett gott tecken att man bryr sig om leken lite emellan allt OT snack

LenaH
Har skrivit relativt många inlägg men inget speciellt innehåll mer än kostymval och råden "hen"

Snurrfian
Har också visat intresse ang magikern, vilket är bra sedan mycket OT snack här men jag tycker inte det är något som stör alls med OT snack i början av en lek.

Shaggy
Skriver först ett jättesnurrigt inlägg i #43 sedan tjafsar hon om hönor och så, kan ju inte säga att detta är ulvigt men jag tycker att sådant tjafs är onödigt, vi leker ju för att det är roligt

FiaM
Verkar mest intresserad av leken och inte kostymer och hönor, detta är ett plus!

Lobelia
Har skrivit några lite innehållslösa inlägg, ingen konstigt första dagen.

Mammas
Mycket OT snack och verkar bjuda på sig själv.

Matmissbrukaren
Har skrivit ett inlägg, om jag inte har missat något. Hon skulle dock ha kort om tid igår, så vi får hoppas vi får se något av henne idag innan DL

Cirkus
Har inte setts sedan 14:03 igår, hoppas på samma som med MM,

Jag funderar lite på rollfördelningen... Traditionellt sett så borde det vara 3 ulvar + får och det gör isf 2 bybor. Dock tänker jag att Magikern är en så tudelad roll att det kanske blir mycket med 3 ulvar i lyan?

Ponera att ulvarna käkar Magikern första natten, då är det helt plötsligt 5 onda om vi inte lyckas få ut en i första lynch. :crazy:

Fast åas - om vi lyckas lyncha Magikern så blir vi ju av med en ulvusling på en gång. :banana:

Känns som om Magikern på många sätt är en nyckelroll. :nailbiting:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka