Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MillyM

Är det Halloween denna helgen eller nästa? Här brukar det komma barn flera helger, verkar inte vara någon som vet när det ska vara.
Ska era barn ut? Mina ska gå, men jag vill ju gärna att det är rätt dag.

Min dotter har suttit och ritat kort som hon ska ge till dem hon knackar på hos. Tror att det blir uppskattat.
 
Sv: Halloween

"Halloween" är en av handeln nyligen inrättad dag (som Alla hjärtans dag) och infaller väl den 31:a oktober, alltså på tisdag. Den 1:a november (onsdag) är det Allhelgonadagen och på lördag den 4:e är det Alla helgons dag (och den helgen kallas Allhelgonahelgen). Det var väl solklart? ;)
 
Sv: Halloween

...och eftersom detta är lite krångligt så springer det ju omkring utklädda ungar hela veckan. Jag vet inte heller vilken som är rätt dag eftersom det här är en helt ny "tradition" i Sverige, men det borde ju vara tisdag då.
 
Sv: Halloween

Väldigt förvirrande!

Jag läste någonstans att det är fredagen före Allahelgons dag.
Har också hört att det är alltid på en lördag.

Det borde ju vara på tisdag, men vi har nog försvenkat det till en lördag. Men vilken?

Får se om det kommer några häxor och spöken ikväll, lördagsgodiset får väl räcka till dem också!
 
Sv: Halloween

Men gah!
Jag som odlat pumpor och tänkt att göra pumpalyktor. När ska jag tända de där sabla lyktorna? Tisdag, fredag eller lördag???
 
Sv: Halloween

Den riktiga halloween är den 31:a. Men nu är det något pucko:angel: som har sagt att det inte får krocka med allahelgona och då måste vi ju klart försvenska (förstöra) hela grejen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 125
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 401
Senast: gulakatten
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 479
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 121
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp