Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har köpt lite pynt och godis, tänder lite ljus, tittar på någon film passande för halloween och barnens ålder och äter godisVad gör man, vad äter man?
Min sjuåriga son vill att vi firar Halloween på fredag. Hur gör man? Hur gör ni?
Tips mottages tacksamt.
Jobbar på förskola så här kommer lite tips på bad vi gör
Enkelt och billigt Pyssel
-Måla glasburkar med svart och orangefärg - blir fina halloween lyktor.
-Klipp ut en pumpa ut oranget papper med hål för öga näsa mun och fäst på fönstret så kan barnen titta ut genom "pumpan". Utifrån ser man en pumpa som rör ögonen (kan vara roligt när ni får främmande )
- Ta papptalrikar, låt baren rita ögon och klistra på vita armar och ben (gärna av mjukt fladdrig silkes papper om man råkar ha det hemma). Vackra spöken växer då fram, Roligt att sedan hänge upp tex i dörrposten.
-ta fyra piprensare och lägg dem som en stjärna, böj ihop dem på mitten så dom sitter ihop. Vira sedan garn runt mitten partiet så det bildar en kropp och som stabiliserar de nu 8 benen. Änkel och vacker spindel.
Middag
Färgar potatismos grön med karamellfärg, dela hotdogs och stick dit mandelflarn som naglar och på med ketchup. Och plötsligt har ni en grön middag med tillhörande blodiga fingrar. Att dricka till serveras självklart blodbål med råttor = någon röd dryck tex saft eller saft + sockerdricka och i glaset lägs en seg geleråtta
Hoppas ni får en helmysig halloween
Ja de har vi också haft, jätte fina var dem faktiskt man ville liksom ta på demKanske flugsvampar till? Kokta ägg med en halvtomat på och majonäsklickar som prickar.
Ja de har vi också haft, jätte fina var dem faktiskt man ville liksom ta på dem
Det finns dekorationspumpor som är i mer rimlig storlekOch såklart köper en liten orange pumpa (kan vara svårt att hitta en liten, men de stora är så, stora) eller en stor rova, urholkar den, gör ögon och mun och sätter ett ljus i. Enklare än man kan tro. (Pumpor är praktiskt taget ihåliga som det är)
Men de är ju inte riktigt så orangea (och så hade jag ett gäng som liten en gång som möglade hemskt, inte deras fel såklart, så jag blir lite nervös av dem än)Det finns dekorationspumpor som är i mer rimlig storlek
Men de är ju inte riktigt så orangea (och så hade jag ett gäng som liten en gång som möglade hemskt, inte deras fel såklart, så jag blir lite nervös av dem än)
31:e tror jag?OT
Kan någon förklara för mig vilka dagar (eller bara dag kanske?) man firar Halloween? När ska jag ha godis redo alltså? Har frågat en miljon olika personer känns det som men ingen vet riktigt..
Halloween firas 31 oktober, alltså idag, oberoende av veckodag.OT
Kan någon förklara för mig vilka dagar (eller bara dag kanske?) man firar Halloween? När ska jag ha godis redo alltså? Har frågat en miljon olika personer känns det som men ingen vet riktigt..
OT