Hållbarhet på häst?

Sv: Hållbarhet på häst?

När det gäller avelsvisningar ligger BLUP-en som en stressande faktor. Ju tidigare hästen visas, dvs helst som fyraåring, desto mer nytta har ägaren av en bra visning BLUPberäkningsmässigt sett.

Ja, just det med att BLUP-en blir bättre ju tidigare hästen visas är ju en faktor att tänka på.

Nu kan jag hoppas att de som visas upp tidigt sedan får en förtjänlig längre vila och efter det långsamt byggs upp igen med start från grunden om det är så hästen skall ridas igen.

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 943
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 672
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 648
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka