För att bärande ben är väldigt hårda och hundarna kan skada tänderna på benen.
Känns ju jobbigt för räv, varg och andra som äter bärande ben i naturen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att bärande ben är väldigt hårda och hundarna kan skada tänderna på benen.
Japp, det var från ren. Om de inte ljög i butikenHmm.. var det verkligen från ren? Jag har köpt en del revben från ren / hjort tror jag det var till min valp. Först trodde han att man bara skulle slicka på dem, men nu tuggar han sönder dem relativt fort. Är lite rädd att han ska svälja sista biten så brukar inte låta honom få "göra slut" på det helt själv. Kanske onödig rädsla? Men han är ju ganska glupsk och en ganska intensiv tuggare...
Tjurmuskel räcker längre då tycker jag, och känns helt riskfritt mer eller mindre iaf medans den är rejält lång.. Finns även långa chok med nån slags superseg torkad hud jag köpt på arken zoo här, inte så dålig. Iaf tills han lärde sig att man kan liksom kan använda tänderna som sax och ta loss bitar på några cm i taget istället för att tugga på själva änden..
Stora kotor känns som de bör räcka ett tag! Har köpt renben som är rejäla bitar.. Min valp blev lite chockad faktiskt och började skälla mot det efter en stund hehe.
Horn måste vi testa också!
Japp, det var från ren. Om de inte ljög i butiken
Tinja är ju en väldigt förståndig benätare, hon ligger lugnt och gnager tills hon är nöjd eller har tuggat i sig hela.
Benji skulle jag aldrig kunna ge ben till. Han krossar dem tills de 'går' att svälja, sen får han upp alt några timmar senare. Skitläskigt, det skulle lika gärna kunna fastna i tarmarna. Däremot går det bra om jag håller i benet hela tiden, och han får gnaga i lugn takt.
Jag brukar ge nackkotor från häst till Tinja. Då är hon helt körd när hon tuggat färdigt på dem Sover gott i flera timmar.
Ja, jag vet inte om det är sån hon är eller om det är för att jag introducerade ben på det viset att jag satt och höll i och hon fick gnaga sig nöjd. Var riktigt mysigt, men jag är ju en sån där människa som tycker att titta på en hund som tuggar ben är lika bra som terapiOkok Ja, vad skönt med en hund som gnager lugnt.. för min tok ska det gå fort. Ganska okontaktbar blir han också när han tuggar..! Nackkotor låter inte helt fel!
Ja, jag vet inte om det är sån hon är eller om det är för att jag introducerade ben på det viset att jag satt och höll i och hon fick gnaga sig nöjd. Var riktigt mysigt, men jag är ju en sån där människa som tycker att titta på en hund som tuggar ben är lika bra som terapi
Apropå märgben saknar Benji en framtand som bröts av just pga att en familjevän gav honom märgben. Jag skulle aldrig ge märgben till mina hundar.
Här håller de nog några minuter. Men det är trots det ett uppskattat tugg, har dock inte stött på det på ett tag nu så får hålla utkik.Jag ger koklövar finns dock knappt men ibland har vissa djuraffärer dom! Håller i flera veckor.