Hålla tider?

Sv: Hålla tider?

Jag har alltid varit lite nitisk med att hålla tider - och har också lyckats hålla tider även med bebis.

Och det är helt ok om man låter bli att boka in tider med kompisar när man vet att man har svårt att hålla dem. Men om jag stressar och trixar för att komma i tid med min bebis blir jag smått galen om den jag ska möta dyker upp med förklaringen "jag har ju en bebis, så då går det inte att hålla tider".

Sen finns det ju tider och det finns TIDER. Läkarbesök går ju inte att komma sena till. Likaså när en person står och väntar på ett bestämt ställe. Men att komma hem till någon en halvtimme efter planerat är ju inte hela världen.

Men jag blir som sagt nästan lite manisk med att komma i tid - har kanske överdriven respekt för andras tid...

Vår lille gosse har ett humör som sin mor..... Han är inte den lättaste att ha med att göra. De flesta vågar inte hjälpa mig med honom för han är så duktig på att skrika, ibland av trötthet, att han är uttråkad osv. Men han har blivit mkt lättare ju äldre han blir!

Låter lite som vår yngstas humör :angel:
Humör plus väldigt besvärlig mage.
Bilturer hjälper inte, inte barnvagnsprommenader.
Nä ut och rör på dig med närhetsnissan i bärsele.
Har knatat sådär 1,5-2 per dag med skruttan.

Undrar hur tonåren blir?
med det humöret :crazy:

Nåja, på något vis tycker jag att det blivit enklare
den här gången med tider
än vad det var med första barnet,
trots att han var mycket enklare att ha å göra med.
Nu är detmest när hon blir akut hysteriskt hungrig som
det kan gå i stöpet.

Undrar hur tonåren blir?

den här gången med tider
det kan gå i stöpet.

Jag har facit:banana::angel:
De blir lugna snälla och goa tonåringar, med eget tänkande så de kan stå emot grupptrycket!
Med sådana barn så lär man dem argumentera för sin sak tidigt, man lär dem att argumentera istället för att skrika för att få som de vill.
Man lär dem att lyssna på andras argument, sina egna argument och kan fatta kloka beslut utefter det.

Så gjorde iallafall jag och det fungerade väldigt bra:bow:

Undrar hur tonåren blir?

den här gången med tider
det kan gå i stöpet.
Haha ja humöret är vääääldigt varierat här!
Vår barnvagn är knappt använd utomhus för det är oftast skriiiiiik när vagnen rör på sig. Den ska vara stilla.... Åka bil...nja kan funka nån gång men de gångerna är lätträknade.

Men trots hans humör så tycker jag med det är lättare denna gången.

Nej lite så är jag också, jag vill ogärna komma sent om man bestämt en tid.

Men som jag sa: Räserbajs, kaskadspya m.m är saker man inte kan förutse och även om man planerat ALLT i minsa detalj så kan dendär räserbajsen komma exakt när man ska passera ytterdörren ;)

Ella är annars enkel ( tycker iaf jag ) vagnen älskar hon, selen lika så och babyskyddet är rena sömnpillret :)

Hon är sällan ledsen förutom när hon är hungrig och då låter hon mer förbannad - Ge mig mat annars JÄVLAR!

Hon har röstresurser den lilla damen ;)

Jag har alltid varit lite nitisk med att hålla tider - och har också lyckats hålla tider även med bebis.

Och det är helt ok om man låter bli att boka in tider med kompisar när man vet att man har svårt att hålla dem. Men om jag stressar och trixar för att komma i tid med min bebis blir jag smått galen om den jag ska möta dyker upp med förklaringen "jag har ju en bebis, så då går det inte att hålla tider".

Sen finns det ju tider och det finns TIDER. Läkarbesök går ju inte att komma sena till. Likaså när en person står och väntar på ett bestämt ställe. Men att komma hem till någon en halvtimme efter planerat är ju inte hela världen.

Men jag blir som sagt nästan lite manisk med att komma i tid - har kanske överdriven respekt för andras tid...

Jag är likadan jag!

Hade en tid att hålla idag, gick utmärkt ;) Men det var till BVC så det måste gå. Har hållt på att inte boka tider med nån :D Varit i ett köpcentrum, gick aaalldeles utmärkt som vanligt... Var iofs stressad som vanligt i skallen men var ändå där 1,5 timme. Nåja en sak i taget :D

Som vanligt är jag annorlunda, det måste vara fel på mig alltså. JAg är inte ås perfekt som det låter men att passa tider är för mig inte svårare med barn än utan.

Visst försover jag mig men oftast är det JAG som gör det och inte barnen. Jag är dessutom ensam och bara MÅSTE ordna allt själv.

När de var spädisar var det samma, jag passade tider utan större problem, trots spyor, bajs i blöjan och sovande barn. Det var bara att ställa barnet efter min tid!:angel:

Nej men allvarligt, hur kan det vara så svårt? Vad är det som är svårt? Jag är ärlig, jag förstår inte riktigt?:confused:

Ett tips är att läsa hela tråden :idea:

Svårt o svårt... som när jag skulle passa tiden som startade detta så skrek Elias o ville inte alls ligga i vagnen utan bara sova på mig. Visst, man kan ju ignorera det och lägga ner honom och gå ändå (eller.......!!!).

Läs hela tråden om du har så himla svårt att förstå. Man kan råka ut för mycket i sista sekund innan man ska gå.

Läs hela tråden om du har så himla svårt att förstå. Man kan råka ut för mycket i sista sekund innan man ska gå.
Jo men precis, för övrigt så tycker att det känns som en tråd som man får ta med glimten i ögat lite. :laugh:

Inte tusan kom vi för sent så mycket med första.
Det var främst allra första tiden
innan man hade lärt sig hur det var.
Sen kan det ju som du säger,
även om man planerar och är ute i god tid hända en del saker.

Jag avskyr att komma för sent,
men jag har en tidsoptimist till sambo.
Så för min del var och är det enklare
att få saker att flyta bra när jag är själv
som ska iväg med knoddarna.

Ja absolut :D

Jag har inte haft problem att komma iväg förrutom EN gång. Å jag mådde för dåligt över att ha behövt stressa honom så jag har sagt att jag ska skita i tider nu. Inte för att det är så svårt att komma i tid öht... Men det var ingen rolig upplevelse.

Ett tips är att läsa hela tråden :idea:

Svårt o svårt... som när jag skulle passa tiden som startade detta så skrek Elias o ville inte alls ligga i vagnen utan bara sova på mig. Visst, man kan ju ignorera det och lägga ner honom och gå ändå (eller.......!!!).

Du behöver inte vara otrevlig för att jag ställer en enkel fråga!

Jag skrev inte mitt inlägg som kritik! Det trodde jag du kunde förstå av min fråga?

Jag HAR läst HELA tråden och jag förstår att barn kan kräkas, bajsa och ha sig innan man ska gå MEN att byta en bajsblöja och kläder innan man ska gå tar inte en timme extra!

Kunde du inte bära honom en bit vid det tillfället? Tex i sjal eller sele, så fick han ju mys också, samtidigt som du kunde röra dig.

Jag har hört det förr ibland, att mammor ofta känner sig låsta i hemmet osv. Jag har själv som tur är inte känt av det!

Du behöver inte vara otrevlig för att jag ställer en enkel fråga!

Jag skrev inte mitt inlägg som kritik! Det trodde jag du kunde förstå av min fråga?

Jag HAR läst HELA tråden och jag förstår att barn kan kräkas, bajsa och ha sig innan man ska gå MEN att byta en bajsblöja och kläder innan man ska gå tar inte en timme extra!

Kunde du inte bära honom en bit vid det tillfället? Tex i sjal eller sele, så fick han ju mys också, samtidigt som du kunde röra dig.

Jag har hört det förr ibland, att mammor ofta känner sig låsta i hemmet osv. Jag har själv som tur är inte känt av det!

Jag tyckte att slutklämmen med dina frågor var otrevliga, därför tog jag det så.

Jag känner mig inte låst, inlägget var lite på kul

Även om ditt inlägg var lite på kul kanske du ska vara beredd på att inte alla håller med dig. Mina frågor var inte alls elaka utan helt ärliga, eftersom jag helt ärligt undrar varför det är så svårt för vissa med barn att komma i tid. Visst att inlägget var lite på kul..... men det är dock inte riktigt min humor att sätta sig i facket " jag kan inte passa tider eftersom jag har barn".

Att man ska komma in i det som mamma till första barnet det förstår jag också, men jag undrade ändå varför det upplevs vara så svårt.

Men ursäkta, det är mig det är fel på, jag är en hemsk mor för att jag "stressar" mina barn genom att komma i tid till saker och ting.

Men ursäkta, det är mig det är fel på, jag är en hemsk mor för att jag "stressar" mina barn genom att komma i tid till saker och ting.
Nu läser du väl in lite väl mycket?

Men jag tycker det låter på dig som att man är en sämre mamma för att man inte skulle komma i tid?
Tycker också du överdriver när du drar kopplar till att mammor sitter hemma och känner sig låsta p g a att Lambo skrivit ett inlägg om ett tillfälle då allt körde ihop sig och hon valde att stanna hemma.

Nu läser du väl in lite väl mycket?

Men jag tycker det låter på dig som att man är en sämre mamma för att man inte skulle komma i tid?
Tycker också du överdriver när du drar kopplar till att mammor sitter hemma och känner sig låsta p g a att Lambo skrivit ett inlägg om ett tillfälle då allt körde ihop sig och hon valde att stanna hemma.

Jag kopplar inte hennes inlägg till allt det. Jag förstår att det inte alltid funkar, speciellt inte innan man har vanan inne. Men jag har hört det många gånger av andra mammor, att de kan inte passa tider JUST pga att de har barn, de kan inte gå någonstans JUST pga att de har barn, de kan inte göra något pga att de har barn.

Min fråga vara bara Vad är det som är svårt och varför, för jag förstår inte det. Jag funderar på samma sak varje gång jag fått höra det av andra, just för att jag inte vet själv. Jag var inte otrevlig och läste inte in en hel massa, ställde bara en enkel fråga för att jag ville veta.

Man är ingen sämre mamma för att man inte kommer i tid. Jag uppskattar dock inte folk som kommer för sent (menar inte TS här!!!!) stup i kvarten men tydligen kan passa tex läkartider. Då är det bättre att ingen tid säga så slipper man det besväret. Men att stå nånstans på stan och vänta, utan att få ett telefonsamtal, känns väldigt tråkigt. Alla kommer för sent i bland, absolut, till och med JAG liksom :p Men att sätta det i system och skylla på barnen ( jag menar inte TS nu alltså!!) känns bara nonchalant.

Dessutom är detta ett diskussionsforum och att spinna vidare och tänka vidare på ett inlägg är väl inte helt ovanligt här, så jag förstår inte varför jag inte får göra det?

Min fråga vara bara Vad är det som är svårt och varför, för jag förstår inte det. Jag funderar på samma sak varje gång jag fått höra det av andra, just för att jag inte vet själv. Jag var inte otrevlig och läste inte in en hel massa, ställde bara en enkel fråga för att jag ville veta.

Jag har ingen aning om varför de mammor du pratar om har svårt att komma ut och göra något överhuvudtaget. Jag har inte suttit hemma och gjort ingenting enbart p g a att jag fått barn. Det har jag inte heller läst någonting om i den här tråden, innan ditt inlägg vill säga.
Därför har jag svårt att se att du skulle få svar på de frågorna här, även om jag förstår att du undrar. :)

Men här pratas det ju lite om att det är svårt att hålla tider för att man har barn. Jag ser inte det på samma sätt och undrar då varför ni upplever det svårt. Tror du inte jag kan få svar på det här? :)

Men här pratas det ju lite om att det är svårt att hålla tider för att man har barn. Jag ser inte det på samma sätt och undrar då varför ni upplever det svårt. Tror du inte jag kan få svar på det här? :)

Vi kan ju hoppas. :)

Det enda svar jag personligen kan ge dig är att det är för mig svårare att planera med en bebis. Även om man planerat allt i detalj så kan bebisen t ex bajsa när man är på väg ut genom dörren. Eftersom jag inte räknat med att bebisen skulle bajsa blir jag sen, kanske missar tunnelbanan/bussen.
Men det är ingenting som har fått mig att sitta hemma hela tiden och göra ingenting. Jag tycker också de flesta (i min bekantskap iallafall) är lite extra förlåtande om man är sen när man har en bebis.

Mina frågor var inte alls elaka utan helt ärliga, eftersom jag helt ärligt undrar varför det är så svårt för vissa med barn att komma i tid

För att det kan hända saker som man inte kan ignorera just som man skulle till att gå.

Därför är det lite svårare att passa tider med ett litet barn...

Men i det stora hela så håller jag ändå med dig, bestämmer man en tid får man försöka hålla den :)

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
852
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: Takire
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar