Hålla tider?

Sv: Hålla tider?

Ni som tycker det är så himla konstigt att det kan var svårt att komma i tid (nu menar jag inte att man behöver komma tre timmar för sent direkt...) med spädisar; Var det inte så för er att det var en stor (om än fantastisk) omställning i livet att få barn? Allt är ju nytt i början, och man är varken så himla rutinerad på att klä på, byta blöjor eller beräkna hur mycket extra tid saker och ting ska ta, och TS är ju faktiskt förstagångsmamma med ettefortfarande väldigt litet barn (kan han vara 2 månader, kanske).

Jag tyckte också det var ett jätteprojekt att ta mig i väg med Ludvig i början, och jag hade svårt att beräkna tiden det skulle ta. Efter några månader har man ju vant sig och lärt sig, och allvarligt talat, är det verkligen så hemskt att få vänta på någon i en kvart extra någon enda gång, när denna någon faktiskt har en alldeles ny bäbis?

Han blir 2 månader om en vecka :)

Ja visst är det en omställning, men jag har tagit det så himla lugnt så jag har inte fått nån chock direkt. Passar på att njuta och lära mig, sakta men säkert. Ingen stress för det funkar uppenbarligen inte :rofl:

Men det är inget annat än toppen och fruktansvärt roligt :love: Hålla tider kommer jag ägna resten av livet åt ;) Nu skiter jag i att säga tider alls, nån gång ska man väl få göra det också! :angel:

Fast nu forstar jag inte, i forsta inlagget sager du att du ar helt hopplos pa att halla tider och nu sager du att det ar inga problem alls, det var bara den enda gangen som det gick lite fel :confused:

Fast nu forstar jag inte, i forsta inlagget sager du att du ar helt hopplos pa att halla tider och nu sager du att det ar inga problem alls, det var bara den enda gangen som det gick lite fel :confused:

Exakt? Jag var en sån som alltid höll tider innan Elias kom därför är det sjukt jobbigt för mig att ev komma för sent = slutar bestämma exakta tider :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
852
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: Takire
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar