Hallå, känner mig så vilsen....

Status
Stängd för vidare inlägg.

pucko

Trådstartare
Har träffat en ny kille, sen 4 månader tillbaks. Har sen tidigare äktenskap 2 små barn. Till saken, hur introducerar man en ny man i familjen??? På bästa möjliga sätt?? Har ju ingen som helst erfarenhet på detta område.......men det känns som om vi inte kan dela upp livet i varannan veckaliv hur länge som helst.....vill ju att han ska få ta del av hela mitt liv, men jag är så jäkla rädd att det ska bli fel....snälla, nån som har några bra råd att ge...??Han är dessutom bra mycket yngre än mig och har inga egna barn...:confused: :confused:
 
Sv: Hallå, känner mig så vilsen....

Introducera honom långsamt för barnen, berätta först om du inte har gjort det. Jag fick en "ny" förälder vid sex års ålder, både jag och bror var lite blyga i början men efter ett tag släppte det med. Ta det lugnt och i små steg, låt honom komma på middag när barnen är hemma etc men han kanske inte skall stanna över med en gång. Låt ungarna ta kontakt själva, även om din pojkvän naturligtvis skall vara öppen och tillgänglig för dem.

IMHO, har inga råd att ge från vuxenperspektivet, hoppas ni kommer fram till en bra lösning.
 
Sv: Hallå, känner mig så vilsen....

Hur gamla är barnen ?

mina var 3.5 när min nuvarande sambo kom in i deras liv, det var helt problemfritt
 
Sv: Hallå, känner mig så vilsen....

Då skall det nog inte vara något stort problem, det hade varit värre om det hade varit truliga tonåringar. Ta det bara lugnt och fint så ordnar det sig nog utan större problem.
 
Sv: Hallå, känner mig så vilsen....

:crazy: Tack för svaren....han va faktiskt över på en fika igår och ungarna reagerade inte ens över det...som vanligt krånglar man som vuxen till allt så otroligt....
 
Sv: Hallå, känner mig så vilsen....

Bäst är att ni hälsar på hos honom första gången.
Så att han inte blir en inkräktare i deras hem.
Låt honom bjuda er alla på middag.
Se till att det blir något som barnen tycker om.
 
Sv: Hallå, känner mig så vilsen....

Inte_Ungs förslag gillar jag, det låter som ett bra alternativ.
Det är ju bra om de också får "dejta" honom ett par gånger innan han blir mer en del av familjen.
Det kanske kan kännas konstigt om han bara helt plötsligt finns där.
Sen ska han väl fundera lite på det här med hur bra kompisar de ska bli direkt, det kan bli en enorm sorg för barn om Förälderns nya partner finns där, och sedan plötsligt en dag bara är borta.
Som barn har man ju ingen rätt att få träffa mamma eller pappas gamla partners, oavsett hur mycket de betydde.
Det är ju inget som måste hända, men man kan i alla fall fundera på det.

*glädjedödare*
 
Sv: Hallå, känner mig så vilsen....

Har tänkt så mycket på just det oxå!
Därför har vi nu i 4 månader bara träffats varannan vecka när jag inte har barnen...
 
Sv: Hallå, känner mig så vilsen....

Tycker jag är sunt gjort!:bow:
Man ska som barn inte behöva träffa eller veta om sina föräldrars mer tillfälliga kontakter.
Blir det något stadigt är det ju en annan sak, men i mitt tycke är det fel att dra in barnen innan man är mer säker.
Att gå på middag hos honom tycker jag var ett bra förslag.
Att ta med, eller se till att det finn någon sysselsättning hos honom är nog också bra, om han inte har barn sedan tidigare.
Spel, en film eller något sådant.
Att som barn vara hemma hos vuxna utan några leksaker upplevde iaf jag som trist utan dess like...:D
Annars kan ni ju ta en promenad, åka och bada eller något sådant.
Det blir kanske roligare för barnen, än att sitta och äta.
Bio, kan också vara ett alternativ. Det viktiga är väl att de träffas och gör något kul, inte att det förs meningsfulla diskussioner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 166
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 255
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 341
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp