Hålla danskurs

Lycanthrope

Trådstartare
Måste jag registrera företag för att hålla en eller ett par danskurser?

Beror det på inkomst och hur gör jag isåfall? :o

Sv: Hålla danskurs

Enklaste varianten är väl att ta det via ett studieförbund?

Du anmäler till t.ex Studieförbundet Vuxenskolan att du vill leda danskurs och har lokal och deltagare.

De administrerar allt, fakturerar deltagarna och du får cirkelledarlön.

Hur mycket kostar det deltagare och vad är det för lön?

Jag tänkte mest ta en symbolisk summa, tänkte börja med kurs för barn tills jag kommit i full form själv och kan hålla mer avancerade kurser igen.

Om du bara gör det i liten skala kan du skatta som inkomst av hobby i början. Redovisa att inkomster och utgifter för hobbyn på blankett T2.

Hobbyverksamhet

Hur mycket kostar det deltagare och vad är det för lön?

Jag tänkte mest ta en symbolisk summa, tänkte börja med kurs för barn tills jag kommit i full form själv och kan hålla mer avancerade kurser igen.

Kursavgifterna tas ut efter kostnad. Det ska täcka lokalhyra, ev material och din lön. Det finns också något som kallas kamratcirkel men då är det en av deltagarna som agerar ledare.

Grundkriterierna för en studiecirkel är att den ska vara tre gånger om tre studietimmar (45 min) och tid för eftertanke mellan gångerna (inte tre dagar i rad) Man kan också köra en heldag.

Bästa infon får du om du vänder dig direkt till ett studieförbund.
tex http://www.sv.se/sv/ -leta upp din kommun nere till höger.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 919
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Hur överlever en företagare innan företaget börjar gå med vinst? Blir de försörjda av en partner? Eller jobbar de heltid och kör...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
10 087
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 926
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.