Håll tummarna för lille Loke

Milosari

Trådstartare
Han är inne på operation nu och ska ta bort en snabbväxande knuta i ögonlocket :(. Han är full av knutor och knölar sedan innan och hittills har alla varit godartade. Men denna är jätteläskig tycker jag, dels sitter den illa, dels växer den mycket snabbare än de andra jag har haft. Min snutthund får bara inte bli allvarligt sjuk :cry:.

Sv: Håll tummarna för lille Loke

Det är klart att vi håller alla tummar som finns att hålla! Jag vet precis hur hemskt det är ...

Tack tack. Vem var det som sa att djur är bra för hälsan? Jag håller ju på att få magsår av att vara nervös för än den ena än den andra. Bläää... Är det en fettknuta så får jag reda på det direkt, men annars så tar det ju ytterligare en vecka med nagelbitande och överkonsumtion av samarin. Hoppas nu att han slipper tratt, eller åtminstone blir av med den innan jul. Det kan inte vara lätt att försöka kryssa mellan alla människoben, klappar och gran annars.

Oh no. Hoppas allt går bra!

Nu är han hemma igen, helt groggy och djupt olycklig. De har sytt fast lite gasbinda över såret och eftersom huden är helt uppdragen ser hans ögonform helmysko ut. De hade också passat på att ta bort en liten utväxt på bakbenet som det dock inte var något konstigt med. Knutan över ögat var ingen fettknuta, så nu är den skickad på analys. Provsvaret skulle dröja runt 10 dagar, men då är det ju julafton så det lär ju dröja ett par veckor om jag har otur :crazy:.

Nerbäddad i sängen
Lokeledsen.jpg

Fick provsvaren idag. Klistrar in direkt från mailet:

Nybildningen vid ögat var ett godartat fibrom - en bindvävstumör som inte har tendens att sprida sig. Den andra knutan var en godartad fibroepithelial polyp - en icke tumörklassad förändring.

Vilken julklapp va? Nu är jag jättelycklig! :bump:

Än är inte det här skitåret över... Sambon ringde igår när jag var på jobbet och sa att Loke hade en liten bloddroppe på sitt operationsärr och jag tänkte väl inte mer på det utan trodde att han hade gått emot något eller rivit sig lite. Sedan hade jag lite ärenden efter jobbet och kom inte hem förrän närmare sju på kvällen. Jag tvättade bort bloddroppen som mer var som en seg klump och upptäckte att den satt över ett djupt hål. Lokes svullnad, som enligt vet skulle gå ner av sig själv, var en böld.

Ringde vet i morse bara för att komma till en telefonsvarare; de har stängt till den 3:e jan. Provade sedan djursjukhuset i Malmö men de hade fullt. Så det fick bli Lundabygdens. Väl där tyckte de att stackars lille Loke behövde opereras igen, och nu sitter jag här och väntar på att de ska bli färdiga så jag får hämta hem min älskade lille hund :(.

Nu är Loke hemma igen. Han är rätt seg i kolan efter att ha varit sövd, men inte alls lika vinglig som sist. De har lagt in en stor dränslang, skurit bort all skadad vävnad och sytt ihop med något som liknar ståltråd. Han ser helt förfärlig ut stackarn. Tur man inte är så äckelmagad för jag ska hålla på och massera kring såret så all vätska rinner ut. Nu är det tratt på igen och koppelvila i 14 dagar. Stackars lille vännen. I övrigt så fick han massor av beröm från personalen på djursjukhuset, de tyckte det var trevligt att se en sådan slank och fin labrador och kirurgen tyckte att han hade väldigt fina tänder för sin ålder. Han hade också charmat allihopa genom att visa sig från sin lugnaste och gosigaste sida. Det värmer i mattes hjärta att få höra det!:love:

Som grädde på moset så hade de klippt klorna och på något vänster lyckats klippa rakt igenom pulpan (hur man nu lyckas med det på Loke. Hans klor växer ut som en tagg ovanför pulpan, man ser exakt hur mycket man kan klippa) och när vi kom hem från promenaden så upptäckte jag att det blev blodfläckar över hela golvet . Så det blidde ett tassbandage som får sitta på tills i morgon.

OBS! BILDERNA I NÄSTA INLÄGG ÄR LITE LÄBBIGA. DEN ÄCKELMAGADE KAN SLUTA LÄSA HÄR.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 851
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 792
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
6 018
Senast: gul_zebra
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 129
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka