Fin häst! Kul att ni tävlar dressyr.Oj vad alla har varit ute och tävlat. Kul att det går så bra. Vi var med ute i helgen, dock dressyr och fick med oss en tredjeplac hem i LC. Tyckte vi har så mycket strul med övergångar mellan skritt och trav, det har gärna blivit tölt istället ett par steg, så jag tänkte att om jag ändå ska bli diskad så kan jag bli det i en lätt klass. Insåg dock snabbt att vi var något överkvalificerade, så jag är nöjd även om vi hade många missar. Silvia tyckte tex att det borde vara galoppombyte när jag kortade galoppen för ett avbrott till trav.
Tränade för min dressyrtränare några dagar innan, som inte sett henne på 3 år pga min graviditet och Silvias fång förra året. Idag när jag kom med min anda häst hade hon minsann varit ute på youtube och kollat in lite islandsekipage och undrade när jag skulle börja tävla gångartsridning. För Silvia hade ju varit helt fantastisk när vi var där veckan innan
Jag måste nog gå en kurs eller nått så vi kan få lite hjälp med tölten. Jag hittar liksom inte foten in i islandsvärlden och den träningen. Jag fattar inte ens hur jag ska hitta en träningshelg någon stans.
Jag är sugen på att testa en P&R LC i sommar/höst med min.
FB är bra tycker jag för att hitta islandskurser/tränare. Närmsta klubbarnas sidor är en bra start. Det var den vägen jag började. Står i eget stall och kände inga hästfolk efter flytt, dessutom ny på islandshäst.