Sv: Haglösning..?
ps Finns länder där hästar och ponnies inte ens får gå ut i en rundkorral, utan står inne 24 t/dygnet och dom överlever ds.
Vore jag som du skulle jag fullständigt skita i alla elaka kommentarer här, och stänga in ponnyn i rundkorralen tills du hittat en bättre lösning. När man får råd som :han kan ju bli deprimerad så avliva honom istället förstår man på vilken nivå diskussionen förs. Lycka till.TACK! Någon som verkligen förstår hur jag kämpar och gör mitt bästa för att få till en bra lösning för både mig (som ska slippa få arga grannar och åka från jobbet för att fånga häst) och för min ponny såklart.
Att göra en kombination har jag funderat på och det som låter helt klart bäst.
Då kan ju även de andra stalltjejerna låta honom gå i den stora hagen medan dom fixar i stallet och han skulle då få gå där någon timme till.
Jag drar mig nu ur denna diskussion, tackar för alla BRA tips och råd. Men nu känner jag att jag har fått nog och det är tråkigt att en diskussion ska behöva bli nästintill hatisk och otrevlig.
Men det är väl så hästmänniskor är. Och det är väl kanske därför nybörjare inte vågar fråga utan istället gör fast dom inte vet alls. För man får bara otrevligheter tillbaka.
ps Finns länder där hästar och ponnies inte ens får gå ut i en rundkorral, utan står inne 24 t/dygnet och dom överlever ds.