Håglös häst

C

Cilia86

Hej allihopa! Min ponny har sedan ett par veckor tillbaka (ungefär när hon kom in från betet, hon har ridits lite under betestiden) varit väldigt seg att rida, väldigt ovillig. Det har kännts som att hon vill bryta av i varje steg. Hon brukar inte alls vara så utan brukar vara ganska framåt. Hon ser inte halt ut vad jag och de som sett henne kunnat bedöma. I galoppen blir viljan att bryta av ännu större. Hon liksom "tappar" bakbenen och sen blir hon för lång och måste bryta av. Hon har haft edinflammationer tidigare och då blivit lite trögare att rida. Har tänkt ta henne till en ATG klinik för att kolla upp henne. Ville bara höra vad ni tror om detta..

Sv: Håglös häst

vore toppen om det var pälssättning, men hon har inte reagerat så stark på det tidigare år vad jag kan dra mig till minnes.. men vi har inte bott så långt norrut innan heller, om det gör skillnad?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: valy
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 352
Senast: Svartkatt
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 573
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 424
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka