Håglös häst

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Cilia86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 188
C

Cilia86

Hej allihopa! Min ponny har sedan ett par veckor tillbaka (ungefär när hon kom in från betet, hon har ridits lite under betestiden) varit väldigt seg att rida, väldigt ovillig. Det har kännts som att hon vill bryta av i varje steg. Hon brukar inte alls vara så utan brukar vara ganska framåt. Hon ser inte halt ut vad jag och de som sett henne kunnat bedöma. I galoppen blir viljan att bryta av ännu större. Hon liksom "tappar" bakbenen och sen blir hon för lång och måste bryta av. Hon har haft edinflammationer tidigare och då blivit lite trögare att rida. Har tänkt ta henne till en ATG klinik för att kolla upp henne. Ville bara höra vad ni tror om detta..

Sv: Håglös häst

vore toppen om det var pälssättning, men hon har inte reagerat så stark på det tidigare år vad jag kan dra mig till minnes.. men vi har inte bott så långt norrut innan heller, om det gör skillnad?

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 541
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 398
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 636
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 225
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Dyrka upp lås?
  • Secret Easterbunny 2025

Hund, Katt, Andra Djur