Sv: Hagar

Jag har en vinterhage på ca 6 ha, som mina 3 pållar traskar runt i...
Gott om plats, så att säga. Denna hage betas av nötkreatur på sommaren, hästarna kommer inte tillbaka hit förrän i augusti... Bra för parasiterna. ;)

På sommaren har jag en hage på 2 ha, en på ca 0,7 och en på 0,3 (bantarhage till shettisen... ) Fångbenägen... :(

Dessa växelbetas oxå med nöt. Dessutom har vi 7 ha åker som betas efters skörden. Så jag har bete så det räcker!!!

Den lilla hagen är med elrep, men övrigt staket är taggtråd..... :crazy: Tycka vad man vill om det, jag har ännu inte haft några skador. Markägaren vill ha det så eftersom han inte tycker att nötkreaturen stannar inne lika bra på el.
Om jag envisades skulle jag nog få stängsla om, men jag har inte råd...
Här är ca 1 mil taggtrådstaket.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 048
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Anläggning Upplever att det är ungefär så de flesta hästgårdar häromkring (norra VB) ser ut. Små rutor till hagar och någon enstaka liten gräshage...
2
Svar
30
· Visningar
695
Senast: Mia_R
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar