Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Jag satte in en annons på blocket o fick många svar! Men min kompis hörde av sig o ville rida så jag valde henne. Det funkar jätte bra. Hon rider 3 fasta dagar i veckan.

Menar du att du skall betala dom för att dom skall rida din häst?? Min medryttare rider gratis.

Nej, jag menar att det inte ens finns intresse för att rida gratis. På många ställen kan man t.o.m få en betalande medryttare, men det är ju inte att tänka på när man inte ens kan locka med gratisridning i utbyte mot mockning. Jag annonserade i förra omgången på blocket, hästnet, equippa, medryttare etc etc. = inte ett svar. I denna omgången har jag bara provat hästnet, och har inte hört någonting. Väldigt dött här!!

Så tråkigt! Har du några speciella krav? Kan du inte höra med din ridklubb? Dom kanske vet någon som vill rida. Finns det för mycket hästar i Skåne eller? Hoppas du hittar någon :)

Har fått lite bättre ordning på bilderna från förra årets hingst utställning nere i Ebbs;) namn på hingst, far, mor och morfar på varje bild(nästan)!
vill ni inte se bildspelet så tryck på X!
http://picasaweb.google.com/s.rutgersson/HingstUtstLlningEbbsSterrike07#slideshow

förra året undrade många vem denna snygging var, även jag!:angel:

0.jpg

01.jpg

efter lite dektektiv arbete vet jag nu att det är
liz.284/T Wonderboy e.1406 Winterstein u. E15033/T Lareina
ue. 1514 Nabucco

Han har samma möderne som liz.203/T Wegbereiter e. liz.120-7T Wintertraum
17b.jpg

Hans pappa Wintertraum finns hemma hos lineapea!:)

Vilka snyggingar!

Då måste jag förstås inflika att min (snart :laugh:) Waraderos farfarsfar är Winterstein och morfar Nabucco. Inte konstigt att han är en sådan snygging :love: ;).

Nu ska jag titta på hingstar. Tack Golden tinka :bow:.

Iser: Det ringer inga klockor hos mig. Kanske är det någon annan som känner igen dem.

har du provat att sätta upp lappar i den lokala mat affären, närmsta ridshop?:)
hoppas du hittar nån som kan hjälpa dig!

Vet inte mer om unghingstarna än att säljaren finns här på buke, och bedriver korsnings avel!:)

Vad skönt för Wincent att han får komma ut och röra på sig! han måste tycka att det är pest att behöva stå still såpass mkt!;)

Senast ändrad:

Jag fick hjälp att sätta lappar på ridskolan sist, och det blev inget resultat av det heller. Men att sätta i mataffären kan nog vara klokt - ska prova det :)!

Nej, jag tycker inte att jag har några speciellt besvärliga krav, förutom att jag helst önskar en vuxen medryttare. Fast jag har skrivit att det även går bra med en yngre person om den har några års ridvana är pålitlig och ansvarsfull. Sedan är det ju så att jag inte kan erbjuda så mycket kanske? Det är bara motionsridning längs grusvägar och skogsvägar som gäller, ingen träning och tävling. De få som finns här som letar medryttarhäst vill nog ha något lite "finare", verkar det som...

Iser vad kul att höra att det går framåt, även om det är små steg :)

Bettysmatte Jag är tror inte att hon har gått omkull i hagen, men man vet ju aldrig. det kunde vara att sulhornet blivit mjukt då det regnat mycket (hon är barfota) och då kan bli resultatet bli ömmhet eller hälta i några dagar, men det har aldrig hänt förut och det känns som om det satt mer i kroppen. kanske var det bara en tilfällig svacka, som man själv kan ha :p hon får magnesium nu som många rekomenderat som är bra för stelhet. får se om det ger nått :D

underbara bilder golden_tinka! hingstarna är så smala, jämfört med mitt stabila sto ;)

Han har samma möderne som liz.203/T Wegbereiter e. liz.120-7T Wintertraum
17b.jpg

Hans pappa Wintertraum finns hemma hos lineapea!:)[/QUOTE]

G-T så fina bilder på Tyroler-Hingstarna!

liz.203/T Wegberiter är ju klart en kille i min smak!:love:

Men kolla in fotografen i höger hörn, det är liz.120/T Wintertraums ägare och ryttare samt Svensk Tyroler-Haflingeravels ordförande som du fångat på bild! Så lämpligt, mitt i tyroleravelens mekka Fohlenhof, Ebbs Tirol Österrike!
Kul att se liz.120/T Wintertraums ägare och ryttare, en av de stora förespråkare för tyroleraveln i Sverige, samt liz.120/T Wintertraums son liz.203/T Wegberiter på samma bild......:D
Ha en trevlig allhelognahelg, hos oss har naturen klätt sig i ett frostigt vitt lugn.

Senast ändrad:

förra året undrade många vem denna snygging var, även jag!:angel:

0.jpg

01.jpg

I'm in love:love:

Oj så vacker han var.... MYCKET passande namn!!!

Tack för lite uppiggande bilder GT!!!:bow: Det var verkligen många snyggingar där...

Här är några favoriter:
Wallenstein
Amadeus
Abendstern
Apollo
Buchberg
Weltwind (fast det var ju ingen nyhet)
Wolfgang.

:d:d:d Yum!!!

Bettysmatte När jag letade fodervärd till Wincent testade jag att sätta ut annons på alla möjliga ställen på nätet, samt hänga upp lappar på ridskolor och affärer etc. Men det var inte förrän jag satte ut annons i lokaltidningen (Smålandsposten), som det hände nått. Då började folk ringa som tokiga. Jag fick knappt någonting gjort på jobbet i 2 dagar pga att telefonen ringde konstant med intressenter på min häst. Det är möjligt att intresset inte är lika stort för medryttarhäst, men något napp tycker jag du borde få. Så det är min rekommendation - sätt ut annons i tidningen.

Senast ändrad:

Ps. bifoga gärna din charmigaste bild på Belle, då ska du se att det är många som ringer:D Men visst är det många i 13 års åldern som ringer när det gäller en flinga. Men det finns även väldigt duktiga och ansvarsfulla 13-åringar. Oavsett vilken ålder det är på medryttaren tycker jag att man ska sätta av lite extra tid i början för att introducera personen och hästen för varandra. Berätta om olater och egenheter och hur man brukar tackla dom, samt egna vaner som man själv och hästenuppskatter. Gå gärna med bredvid på första turarna/cykla. Även i fortsättningen kan det vara bra att minst en gång i månadengöra något "gemensamt" med hästen, så att ni båda ser att allt funkar. Ds

/Föredetta medryttare genom många år och numera hästägare, som haft 2fodervärder till sin flinga:D

Hoppas du förstår och har nytta av tipsen!

Bra förslag med lokaltidningen också. Mina lokala tidningar är Norra Skåne och Smålänningen (och ev också Smålandsposten), och jag kan ju försöka med någon av dem!

Testa den, som du tror har bäst genomslagskraft där du bor, för du vill ju hitta någon som bor så nära som möjligt. Så ta den som läsas av flest och som har så vettiga annonser att folk läser dom.

Vilken bra smak du har!:laugh:
Lägg till Almquel och Novembernebel på listan så blir den fulländad!:D

I helgen kommer Nimbus hem från höstbetet, så då är vi iaf på samma ö! fast det dröjer nog till Lucia innan han flyttar hem till mig!:bump:

*KL*

Godkväll allihop!

Jag har varit på kvällspromenad med Romeo i regnrusket. Det var nästan lite väl ruskigt ute men jag behövde rensa skallen efter jobbet och Romeo bryr sig inte. Lite regn och blåst är ju inget att vara rädd för. Han blir förresten inte rädd för just någonting (utom fågelskrämmor) :D.

Vilket påminner mig om enda gången Romeo har kastat av mig. Undrar om jag har berättat om det här i tråden? I så fall får ni höra det en gång till :p.

Som sagt fågelskrämmor är ingen hit. För ett par somrar sedan odlades det ärtor på åkern bredvid stallets vall med ridslinga runt. Under en period så sattes det upp ca 20 fågelskrämmor som bestod av fladdrande silverfärgade plastband. Otroligt läskigt tyckte Romeo. Trots att vi red förbi nästan varje dag i några veckors tid så vande han sig inte.

Så en dag när jag skulle rida var fågelskrämmorna borta. Yippie, äntligen kunde man få rida på en häst som inte var spänd som en fjäder. Jag gav mig iväg på ridslingan i godan ro. Det var högt gräs på vallen och man såg inte vad som dolde sig ”runt hörnen” . Ni anar vad som kommer va? När vi svänger runt hörnet ligger hela högen med fågelskrämmor mitt på ridslingan. Jag vet inte vem som blev räddast av oss. Romeo backade i alla fall i panik rätt in i elstängslet och fick en jättestöt. Det blev för mycket för Romeo som gjorde ett mycket akrobatiskt luftsprång (säger maken som såg det på håll) och jag flög förstås av. Så kan det gå!

Fast lite ynklig såg han kanske ut idag när vi kom hem....

Blt.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka