Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Vilken gullunge!:)Hoppas precis som Arna att vi får se mer av henne!

Arna
Vilket kap!;) har du börjat övertala honom om att han kommer behöva en flinga så att ni kan ta romantiska ridturer ihop!:angel:

Tackar! Skall försöka ta några kort på henne o Anton samtidigt, så håller vi oss till tråden iaf.

*kl*

Halloj på er så här i kvällningen.

Ja, inte så mycket som hänt mer än ridning idag igen. Lite nya bilder om någon vill se.

2008-10-1617_01_0010.jpg

2008-10-1617_01_0012.jpg

2008-10-1617_01_0015.jpg

2008-10-1617_01_0014.jpg

Går bakom lod på vissa men tar fram han så fort han är där....

Hi,hi han red på en envis liten shettis när han var liten så det kanske går med en enveten flinga:rofl: Jag ska jaga upp honom på Hannie så att han får blodad tand,ska väl inte vara så svårt hoppas jag. Sen gäller det bara att övertyga honom om att man måste ha minst 3-4 st flingor för att må riktigt bra:D
Lovar att ta kort o lägga ut på premiärturen! /L

Lakrits- det ser bra ut,stiligt ekipage:love:

Vilken söt Halloween-maskot!

Hon ser lite förvånad ut, nästan som hon undrar hur i hela världen hon hamnade där:)

Tackar!

Ja i början så förstod hon inget, hon undrade nog mest varför mamma o pappa skrattade så de nästan kissade på sig! Men efter ett tag så var det inte kul att sitta i pumpan längre. Det var den största pumpan jag hittade, så hur skall jag göra nästa år?

Ja var söt hon är lilla Tyra:love:

Wahtra hoppas verkligen inte det är något allvarligt med Ponyta. Vad tråkigt det är med alla skador som har varit i år.

Zita 1 Välkommen!!! Ser mycket fram emot bilder på din Strazz. Länka till hemsidan, det brukar väl aldrig vara något problem.

Lakrits vad avundsjuk jag blir när jag ser vilken utveckling du och Romeo har gjort! Vilket jobb du har lagt ner!:bow: Hur ofta rider du honom egentligen?

Arna vilket kap du verkar gjort! Ser mycket fram emot bilder:banana:

Hörni har vi inte haft lite mannafall på sistone??? Var har alla tagit vägen?

Wincent blir sakta lite bättre dag för dag. Han har fortfarande boxvila, men som tur är verkar han inte helt knäckt. Så länge han har sitt hö och sin stallkompis, verkar han ganska nöjd. Han blir glad när man kommer, men det känns nästan som att han har fattat varför han står där. Det är väl rätt skönt för honom att stå i djupa spånen antar jag.

Vi tog av honom skorna i tisdags. Jag har beställd boots till honom också, som jag hoppas han kommer att trivas med.

Tack Iser, men avundsjuk behöver du inte vara. Ni är ju också jättefina :laugh:.

Hur många dagar i veckan jag rider varierar väldigt mycket. I bland blir det 2 och ibland kanske 3 - 4, beror på hur jag jobbar.

Jo det har varit väldigt lugnt här ett tag men jag har själv haft mycket att göra den här veckan så jag vet hur det kan vara. Förhoppningsvis kommer alla tillbaka!

Skönt att höra att Wincent är på bättringsvägen.

Lakrits: Ni ser ju bättre och bättre ut för varje gång du visar bilder! Nu måste ni ju ut på tävling snart :laugh:.

Zita 1: Välkommen! Jag är också nyfiken på Strazz!

Och så kommer mina första jämförelsebilder på Romeo. Syns det någon skillnad?

Först en riktig tjockisbild från någon gång i slutet på juli tror jag. Det var några veckor efter operationen när vi hade börjat promenera. Tyvärr inte en uppställningsbild men det går nog att se iallafall.
DSC00110.jpg

Så här ser han ut nu. Jag tycker han börjar se rätt ok ut efter omständigheterna. Framifrån syns det att det finns en rejäl mage men den beror mest på muskelavsaknad tror jag :crazy:. Vi kämpar på med tömkörningen så vi får se om det blir bättre.
Romeooktober.jpg

DSC02701.jpg

Kan ju bara svara för mig själv:rofl: Har kikat in ibland men dagarna har gått väldigt fort.
Först vil jag hälsa alla nya välkommen till en super trevlig tråd! (och ras!):bump: Sen måste jag säga att jag är lite bekymmrad över våra sjuka vänner och fång låter inget roligt:cry: och så till Arna.........oh vad romantiskt:love: och så till vår lilla mascot i pumpan "lilla gulleplutt", så bedårande!:love:
Kommer ni ihåg att jag nämde min kommande rid-valack Vässingarps Wetterling "lille mand", som jag skulle börja rida nu under hösten........... vi är igång med vårt lilla igångsättar program och det går över all förväntan!:banana: Han är bara så go och duktig och lyssnar verkligen på mig. Vi har arbetat en hel del från marken men i dag satt jag upp och vi skrittade lite, oh, det här kommer att bli så bra!:love:
Ha en trevlig helg!

Tack så mycket...
Ja..det hoppas jag...att det går framåt alltså :D, vore inge roligt annars ;).

Men du...jag måste bara säga...jag älskar Romeos rumpa. Ja,,,så är det.
Hur ..hmm...skumt det än låter man jag tror det är den sötaste och goaste haflingerrumpa jag sett :love::rofl:

Han är ju bara så söt :laugh:!

Det är lite svårt att se, men nog tycker jag också att han har fler valkar på bilden från i somras. Rätt mycket fett på nacken också, ser det ut som. Eller?

Lite kul, för våra hästar har något av samma kroppsbyggnad, tror jag. Korta i kroppen och grovt byggda...:)

Alltid kul att se bilder på era framsteg!:) ni är ett fint team!;)
nickar han bara ner med huvudet när han tar fram vänster fram eller blec det det kameran fångade?

Ella-82
tycker jag verkligen du ska göra!

Iser skönt att höra att det blir bättre och inte sämmre!:)

Utte det kan nog finnas en liten skilnad där, svårt att se för allt hår!:D

Lineapea Härligt att höra att det går bra med "lille mand", hoppas ni får många trevliga ridturer ihop framöver!:)

Förstår inte riktigt vad du menar....
Med nicka..är det att han går bakom då eller?
På de bilder han går bakom, om det är dom du menar, så har han ena gången vänster fram först och andra gången höger så jag hänger inte med på vad du menar.

Senast ändrad:

Tänkte bara deklarera att jag härmed lämnar Bukefalos för en tid, hur länge vet jag inte.
Jag tänker inte gå in närmare på varför.

Lycka till mer era flingor ni som kämpar på. Se det positiva i allt.

hade lite funderingar angående vid vilka tillfällen dom väljer att lägga sig bakom lod eftersom jag själv haft det problemet med ett par hästar! men såg nu när du påpekade det att det rörde sig om olika benpar på bilderna!hoppas du inte tog det som någon kritik, det var inte alls så jag menade det.:)

Tycker du har gjort ett jättebra jobb med rambo, och hoppas verkligen att ni kommer tillbaks så småningom, då jag vill se mer av era framsteg!

Tills dess lycka till med både ridning och forskandet i Rambos bakgrund!;)

KL

Idag har jag ridit vild och galen häst :)! Det måste vara blåsten, för hon var heltossig :crazy:... Skyggade för saker hit och dit, låtsade att en bil var JÄTTEFARLIG (i vanliga fall blinkar hon inte ens när en personbil kör förbi), matte fick inte hålla igen för hon skulle ju SPRINGA och så lyssnade hon bakåt hela tiden som om hon var rädd för att något skulle komma och bita henne i rumpan :p... Ja, vilken knäppis. Rundan resulterade i en häst som t.o.m. var svettig under tränset, och som forsatte att springa och hoppa i hagen. Höstgalen, eller vadå ;)??? Hur är era pållar i höstvädret?

Jag kan inte låta bli att se Lena Furbergs Mulle framför mig när jag hör dina historier!:D Din pålla verkar vara en riktig personlighet!:)

Själv har jag inte ridit spec mkt i höst tyvär, har haft fullt upp med annat!
Däremot har jag vart och fotat och klappat på Nimbus och gänget idag, lyckades även göra en rejäl vurpa då jag råkade trampa på en växt som frusit sönder av frosten och blivit jätteslemmig..
Ramlade raklång in under Nisses mage:eek: som tur är så är han ju stencool och tyckte det var mkt trevligt med en människa på marken han kunde gnaga lite på...

Så här höst fina var hästarna iaf!:laugh:
2.jpg

6.jpg

9.jpg

fortsättning..
12.jpg

13.jpg

trollet vill vara med på ett hörn med..:D
11.jpg

nu ska jag iväg för att lära mig massera hästar tills på fredag, så ni får ha en fin haflinger vecka!;)

[Själv har jag inte ridit spec mkt i höst tyvär, har haft fullt upp med annat!
Däremot har jag vart och fotat och klappat på Nimbus och gänget idag, lyckades även göra en rejäl vurpa då jag råkade trampa på en växt som frusit sönder av frosten och blivit jätteslemmig..
Ramlade raklång in under Nisses mage som tur är så är han ju stencool och tyckte det var mkt trevligt med en människa på marken han kunde gnaga lite på...

Så här höst fina var hästarna iaf!/QUOTE]

vilken roligt berättelse:rofl:
jag ha själv inte ridit mycket heller vänta på höstlovet och ha varit ute med Gin på promenad idag.:love:

Bild033.jpg
[/IMG]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka