Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Oh!
Har du inga fler bilder på Wacker?
Så kanske jag kan leta fram ett par nya bilder på en liten prinsessa. :angel:
 
Sv: Haflinger

Tja, den här är ju en klassiker ... :rofl:
hunger.jpg


Och så här såg hans öron ut (uppifrån) när vi var ute och red på vår favoritväg för några år sen (då, när det fortfarande fanns något som heter snö ...)
ears_long.jpg


Och så har jag ju min avatar:
Wacker.jpg


Nu vill jag se prinsessbilder! :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Här är hon! :D
Ja, nu har vi äntligen (!), efter tre valacker och avelsplaner, ett sto här hemma.
2003a även hon. Nynya foton är det ont om pga gipset, men några har jag letat fram.

Hennes stam har jag inte i huvudet. e. Eldfuxens Wacker ue. Steinbock. Kan det vara rätt?
Svenskfödd, precis som Stormwind och Waquero alltså.
Sveriges bästa hoppstam har syster kommit fram till, fast vi vet inte än om hon kan hoppa.
Rund och lat är hon, men det håller vi på att ändra på, en himla rolig personlighet i alla fall.

14969733.jpg


16834002.jpg


16908864.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

det är kart jag vet vem du är!:) måste säga att Fira var en riktig sötnos:love: är själv sugen på en fölis efter liz. Antinor, såg honon live för första gången på stofölaktionen i september och där kan man snacka utstrålning!
 
Sv: Haflinger

aha, gud vad spännnade.. visste inte haflinger fanns inom semin, hur fick du kontakt med just den hingsten?

Det är klart det finns haflingerhingstar på semin (snart kanske även i sverige vem vet) det är ju jättesmidigt man kan ju ta vilken hingst man vill vart han än står. Har faktist hittat en hingst i USA som som jag tänkt använda.

Min kära pappa hade tagit in FAI från liz.Almwind (står också på ponypark) för massa år sen så vi visset ju vad det var för ställe och vilken kvalitet på hingstarna det var. Jag blev helt kär i Weltwind först gången jag såg honom och han blev ju inte mindre perfekt när jag såg stolinjen!! perfekt till min stjärna som brukar glömma bort att hon har två bakben oxå;)
 
Sv: Haflinger

De är så fina allihopa, men finast tycker både jag och syster lille Cassiopeia är. :love:
 
Sv: Haflinger

Här är hon! :D
Ja, nu har vi äntligen (!), efter tre valacker och avelsplaner, ett sto här hemma.

Jaa ... om man inte klonar dem är det ju lite svårt att avla på valacker! :rofl:

Hennes stam har jag inte i huvudet. e. Eldfuxens Wacker ue. Steinbock. Kan det vara rätt?

Du kan du också! :D liz. Klodskovgaards Steinbock, om man ska vara petig. Mormors far är Nabucco!

Svenskfödd, precis som Stormwind och Waquero alltså.
Sveriges bästa hoppstam har syster kommit fram till, fast vi vet inte än om hon kan hoppa.

Enligt uppfödaren hoppar hon "som en känguru" ... Så det är nog bara att träna på. Heja heja!

Rund och lat är hon, men det håller vi på att ändra på, en himla rolig personlighet i alla fall.

Har hon ärvt det allra minsta från sin far kommer hon snart att vara rund och pigg! Mamman lär också tuffa på rätt bra numera har jag förstått. Och roliga är de ju för det mesta!
 
Sv: Haflinger

Haha!
Ja vad vi förstod så har hennes mor lite mer massa, är mörk och rätt liten i mankhöjd. När vi var och tittade på henne första gången var hon inte alls lika rund, vi undrade om de bytt häst när vi kom för att hämta henne. :angel:
Hon är MYCKET piggare nu, och när hon får kondition räknar vi med att hon blir en kanon precis som Queso, ja och hans halvbror då. :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

Det är klart det finns haflingerhingstar på semin (snart kanske även i sverige vem vet) det är ju jättesmidigt man kan ju ta vilken hingst man vill vart han än står. Har faktist hittat en hingst i USA som som jag tänkt använda.

Min kära pappa hade tagit in FAI från liz.Almwind (står också på ponypark) för massa år sen så vi visset ju vad det var för ställe och vilken kvalitet på hingstarna det var. Jag blev helt kär i Weltwind först gången jag såg honom och han blev ju inte mindre perfekt när jag såg stolinjen!! perfekt till min stjärna som brukar glömma bort att hon har två bakben oxå;)

Hur går det till då när man betäcker med en hingst som inte är godkänd i Sverige? Det finns ju många ursnygga hingstar nere i Tyskland-Österrike och så vidare. T.ex. liz. Weltwind och liz. Almwind.
 
Sv: Haflinger

Visst finns det haflingerhingstar på semin! Kolla här:

www.haflingerzucht.com
www.kiefferhof.de
www.haflinger-online.de/Kuhlmann/

Finns även "fryst" att tillgå i Schweiz, England, USA och Canada. En vän till mig lyckades t.o.m. få fryst sperma från en österrikisk hingst (det SKA inte gå).

En fråga till dig, harri: Har du nån koll på vad SHF kräver av seminhingstar nuförtiden? Jag frågade i våras (februari) men har inte fått något vettigt svar ännu ... (morr :mad:) Vet att fler har frågat och inte fått mer precist svar än att det skulle kosta 3-4000. För att få hingsten godkänd i Sverige alltså. Eller det kanske du inte bryr dig om utan registrerar i STH?
 
Sv: Haflinger

det är kart jag vet vem du är!:) måste säga att Fira var en riktig sötnos:love: är själv sugen på en fölis efter liz. Antinor, såg honon live för första gången på stofölaktionen i september och där kan man snacka utstrålning!

Kan bara hålla med ... Fast egentligen letade jag en annan stam, eftersom jag är svag för "udda" stammar. Men det är inte så lätt att hitta något som INTE är e. Antinor i Italien ... Han hade då (2005) c:a 700 avkommor! Och Firas möderne är i alla fall väldigt udda, men en mycket förärvningssäker mödernelinje (nu börjar det kännas kritiskt, hoppas detta inte räknas som reklam, ingen av mina hästar är till salu för tillfället ... :angel: )

Mer "reklam": Här är en sondotter till Antinor (till salu, Eldfuxen känner INTE säljaren, alltså är det inte reklam ... :angel: :
http://www.haflinger-suedtirol.com/photo/Nadia%20BZ24641.klein.jpg *ler i mjugg över att "läska" harri*

Undrar förresten om inte Antinor fanns på semin för några år sen? Tror det!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

*kl*

Halloj igen gott folk.

Ni som har koll på stammar...
Fader: Whisky
Moder: Rosi

Någon som känner till? Eller som vill kolla upp om det är nåt bra ?

Fått nys om ett sto :angel:

Däremot är stoets första bokstav i namnet efter pappan...alltså W...blivit lite galet där tror jag minsann :smirk:


Vill också bara tala om för er här på morgonkvisten att min haflinger jag har idag inte är den enda som kommer bo hos mig i framtiden. Så..här har ni ytterliggare en haflingernörd som kommer försöker lära sig så mycket som möjligt om denna ras.
Har nu i ett par dagar googlat runt och hittat massor av fina haflinger inom western, på högre nivå, speciellt inom reining.
Lägger in lite bilder och film i kväll sen....
 
Sv: Haflinger

Jaha! Sigvard Gustavsson ja men han är ju utbildningsansvarig han kommer upp ibland och håller i vissa saker t,ex inkörningsveckorna vi hade för ett tag sedan. Ja han är en trevlig prick!

Så var det han hette... Ja han verkade leva för hästarna. Man behövde inte ställa många frågor innan han pratade på .... Han sa att det finns någon runt Värnamo med, som använder haflingers i skogen.
 
Sv: Haflinger

Tja, eftersom sanjo inte svarar så kan ju jag göra ett försök ...

Quesodjuret, eller Knappekullas Waquero som hans "officiella" namn är, är såvitt jag vet slutmätt till 137 eller 138 cm. En C-ponny är han i alla fall! Att han är söt kan jag bara hålla med om, fast som dotter till uppfödaren är jag ju lite part i målet förstås ... :angel:

Hur som helst så ger Queso tyngd åt uttrycket "storleken har ingen betydelse". Så det så! :rofl:

Tack Eldfuxen för svar och Sanjo för fler bilder på den "lille" sötnosen.

Det är förresten himla roligt att läsa om allas avelsplaner och se era hästars stammar. Själv har jag ju "bara" en liten valack (också strax under 140) med okänd stam, men som såklart är bäst iallafall :love: :).
 
Sv: Haflinger

Knapplån.

Det har inte regnat alls idag:D! Jippie:bump:!! Kom hem tidigt och hann med att stå och borsta pållarna lite i hagen till och med. Mysigt att kunna stå och prata och gosa en stund också. Tog lite bilder på, faktiskt, förvånansvärt blanka hästar (jo, det fanns hästar under leran, trots allt :D).

Hur ser hon ut, pållan? Tycker själv att hon slankat ner lite grann? Är hon fortfarande alldeles för rund? Vad tycker ni, haflingerexperter? Ni får också en bonusbild på världens häftigaste shettissvans!

PC100003.jpg


PC100004.jpg


PC100008.jpg
 
Sv: Haflinger

SHIT vilken svans!! Den var tjock du! men det man inte har i storlek får man väl ha i tagel :rofl:

Annars tycker jag det är riktigt roligt när det kommer in så många FIIINA bilder och så mycket intressant snack=)
Ibland kommer ni igång allt;)

Jasså körde i skogen? I värnamo, det har jag inte hört nå om, får vi luska lite i.. Värnamo är väl där neranför Jönköping va?
Tror ja har varit där o kollat på bil en gång..
 
Sv: Haflinger

Precis :D! Hon har en helt underbar svans! Klippt och någorlunda borstad (för en gångs skull...!) ser den rätt maffig ut. Önskar bara att jag hade en lika "hårfager" haflinger också!
 
Sv: Haflinger

Får man fråga om din häst Maxi har gått på ridskola förut?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp