Sv: Haflinger
Min lilla stjärna är dräktig med den tyska tirolerhingsten liz. Weltwind, en riktig snygging
Klart att Weltwind är en snygging! Han är ju e. Winterstein! Världens vackraste haflinger! (Enligt mig)
Jag vill också veta vilka alla har betäckt med!! Och gärna vad det är för stam på era hästar och så, är ju ganska ny här så jag känner bara igen vissa hästar/människor!!
OK, du vet nog vem jag är. Jag vet i alla fall vem du är!
Mina hästar är i alla fall:
Sindy, sto 31 år, Sveriges äldsta och coolaste haflinger. Uppfödd av Ole Madsen (R.I.P.) i Uppsala. E. Stromboli Hf.K. 50 u. Romy van Rosina e. Waldemar Hf.K. 20.
Eldfuxens Wacker, 14 år, hingst, Sveriges fetaste (?) haflingerhingst. OBS! På bilden här är han riktigt "slimmad". Den är från i somras. Uppfödd av mig! E. Knappekullas Winterson 6 u. Sindy.
Fira, 5 år, sto, min lilla älva och prinsessa från Italien. Uppfödd av Peter Braun, Lana. e. liz. Antinor BZ200X (156/T) u. Tina BZ15964 e. Sallrainer BZ13229.
Eldfuxens Flicka, Firas och Wackers föl, snabbare än vinden och tjock som en liten gris.
Så här såg det lilla livet ut (uppifrån) som nästan nyfödd:
I stallet står även mammas Calzone, sto 7 år e. 1514 Nabucco u. Corianda e. 1262 Midas, Calzones föl Knappekullas Waradero (e. Eldfuxens Wacker) och hennes 1-åriga avkomma Knappekullas Cassiopeia e. Eldfuxens Adelante 24.