Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Det kan väl aldrig bli för många bilder? Jättefina bilder på jättefina hästar! :love:
Stackars dig med gipset förresten, vad har hänt?
 
Sv: Haflinger

Jaha! Sigvard Gustavsson ja men han är ju utbildningsansvarig han kommer upp ibland och håller i vissa saker t,ex inkörningsveckorna vi hade för ett tag sedan. Ja han är en trevlig prick!
 
Sv: Haflinger

:D Tack så mycket...
Jo, jag insåg att det inte var så smart att springa utomhus på vinterväglag med fårskinnstofflor. Knak. :crazy::angel:
 
Sv: Haflinger

*knapplan*

Kul att se lite harliga vinterbilder, mer av det tack!;)
Har annu inte lyckats se nagra flingor, fast Brumbys har jag sett!:)

aker hem nasta vecka sa lagom till nasta hel kan nog aven jag bjuda pa lite vinterbilder pa pallarna!
 
Sv: Haflinger

Trevliga bilder!

Queso ser ut att vara en ganska liten haflinger. Stämmer det eller luras bilderna? Söt är han i alla fall :love:.
 
Sv: Haflinger

:rofl::rofl:Sorry,kan inte rå för att jag skattade väldigt gott åt ditt elände.Synd bara att man inte fick se det med egna ögon!:bump:

Är lite deppig min London kommer inte förrän efter helgen så det får gärna fortsätta att kräkregna......:D

Ja du hade säkerligen fått dig ett gott skratt om du sett oss :).

Kul att din London är på väg. Hoppas den kommer att fungera lika bra för er som den gör för oss!
 
Sv: Haflinger

15094341.jpg

Nu ska jag sluta. :angel:

Synd att det inte är tillåtet att klona djur....Vill ju bara ha en kopia av den här underbara Stormwind :love:
In med alla bilder du har bara!
 
Sv: Haflinger

Det finns inget somheter för många bilder på den här tråden.Ju fler desto bättre-jag älskar att titta på allas fina flingor:love:

Min är det inte mycket att titta på just nu,det är knappt att det syns en pålla under all lera,Varför ska de rulla sig i värsta leran???Tycker att det borde bli kallare med blöt lera på redan dyngsur oklädd flinga.

GT: Har du det varmt o skönt eller.......? Fina vinterbilder,pyttsan!! lera,lera o åter lera är vad som väntar dig:eek::rofl:
 
Sv: Haflinger

ja det är tråkigt med all denna lera, känns som det är vår.
jag får stoppa ner Shones fötter i en hink med vatten och skölja bort det värsta varje gång jag ska rida, kan ju inte sätta på bootsen på lerdränkta fötter.

Den stackars hästen kommer förresten få en tung vinter och vår framför sig.
Hon är anmäld till en clinic nu i vinter som jag arrangerar för min reach out to horses instruktör, Robert Raine som består av två helger med två veckor emellan.

Och i maj är hon anmäld till en clinic för Anna Twinney (www.reachouttohorses.com) som kommer vara i Nora.
Vore skoj om någon mer anmälde sig dit 1500 utan häst 2500 med häst och uppstallning över helgen ingår i priset!

Ibland glömmer jag bort vad jag har för häst och bara tar förgivet att vi ska va med på allt och anmäler mig till saker.
Sedan tänker jag, ojdå........ men men det är väl bra att jag är så klantig annars skulle jag inte anmäla mej till någe, särskilt inte den där distansen! Shit jag är så stolt över mej själv än idag.

Men hoppas att jag genom detta får fin pli på henne innan hon ska ha föl så hon inte attackerar mej när jag närmar mig fölungen lr nå sånt skumt. Bättre och bygga upp en kontakt nu så att hon litar på mig.

Men de sa det skulle bli kallare till nästa vecka, några minus iaf.
 
Sv: Haflinger

Trevliga bilder!

Queso ser ut att vara en ganska liten haflinger. Stämmer det eller luras bilderna? Söt är han i alla fall :love:.

Tja, eftersom sanjo inte svarar så kan ju jag göra ett försök ...

Quesodjuret, eller Knappekullas Waquero som hans "officiella" namn är, är såvitt jag vet slutmätt till 137 eller 138 cm. En C-ponny är han i alla fall! Att han är söt kan jag bara hålla med om, fast som dotter till uppfödaren är jag ju lite part i målet förstås ... :angel:

Hur som helst så ger Queso tyngd åt uttrycket "storleken har ingen betydelse". Så det så! :rofl:
 
Sv: Haflinger

Det finns då inget som du inte vet. :D
De frågade vid slutmätningen om han skulle tävla internationellt, kanske det svarade vi, och så skrev de 138,0.
Det stämmer nog rätt bra.
Hans "officiella namn är så fint :love: och passar honom utmärkt, men lite långt så hemma kallas han Queso.
 
Sv: Haflinger

Nu har jag hittat fler.
qesoselma2.jpg


q9.jpg


Från EM-03 kan ni ju få se några igen, fast det är dålig kvalitet på dem.
Visst har det stått om Amor tidigare i tråden förresten?
em1.jpg

em8.jpg

em6.jpg

em10.jpg


Och för att avsluta. Waquero i Tierp i somras. Han råkade bli utesluten ur omhoppningen för att han hoppade banken som den fälttävlanshäst han är.
03.jpg
 
Sv: Haflinger

Min lilla stjärna är dräktig med den tyska tirolerhingsten liz. Weltwind, en riktig snygging:love:

Klart att Weltwind är en snygging! Han är ju e. Winterstein! Världens vackraste haflinger! (Enligt mig)

Jag vill också veta vilka alla har betäckt med!! Och gärna vad det är för stam på era hästar och så, är ju ganska ny här så jag känner bara igen vissa hästar/människor!!:)

OK, du vet nog vem jag är. Jag vet i alla fall vem du är! :cool:

Mina hästar är i alla fall:

Sindy, sto 31 år, Sveriges äldsta och coolaste haflinger. Uppfödd av Ole Madsen (R.I.P.) i Uppsala. E. Stromboli Hf.K. 50 u. Romy van Rosina e. Waldemar Hf.K. 20.
sindy07.jpg


Eldfuxens Wacker, 14 år, hingst, Sveriges fetaste (?) haflingerhingst. OBS! På bilden här är han riktigt "slimmad". Den är från i somras. Uppfödd av mig! E. Knappekullas Winterson 6 u. Sindy.
hassan07.jpg


Fira, 5 år, sto, min lilla älva och prinsessa från Italien. Uppfödd av Peter Braun, Lana. e. liz. Antinor BZ200X (156/T) u. Tina BZ15964 e. Sallrainer BZ13229.
Fira2.jpg


Eldfuxens Flicka, Firas och Wackers föl, snabbare än vinden och tjock som en liten gris. :rofl:

Så här såg det lilla livet ut (uppifrån) som nästan nyfödd:
flickasover.jpg


I stallet står även mammas Calzone, sto 7 år e. 1514 Nabucco u. Corianda e. 1262 Midas, Calzones föl Knappekullas Waradero (e. Eldfuxens Wacker) och hennes 1-åriga avkomma Knappekullas Cassiopeia e. Eldfuxens Adelante 24.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp