Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Det tror jag inte du gör - det är nog bara jag som är lite trög:(

Betyder det att en valack inte kan vara tyrolerhaflinger (medmindre man har struntat i att hingsten var godkänd för avel och kastrerat den ändå).

Jag är visst lite trög - hoppas ni andra inte somnar...

Har svarat dig i ett PM.:D Tror inte det är så stort intresse för denna frågan från de övriga läsarna;)Funderar du eller någon annan på frågor som rör tyrolerhaflinger så är ni välkommna till att skriva ett mail direkt till mig och jag ska svara så gott jag kan eller vidarebefodra frågan till STH/DTH.:bump:
Lämnar forumet för ett tag - åter i januari någon gång!
Ha en god jul och ett gott nytt år!:D
 
Sv: Haflinger

Han är väl för söt i sitt örontäcke!:rofl: Fina bilder på en snygg grabb! Jag iaf vill gärna se fler!/L
 
Sv: Haflinger

Aha tufft:p tänkte det kan inte vara så många haflingrar som heter stormwind:p och så ve jag att de harelelr hade en sådan unghäst som hette så:D gud vad skoj:D hur är han i temperament och så? Hur gammal är han nu?
Betäckte mitt sto med han för 2 år sedan..tyvärr kom det inget föl, men hon va dräktig på 90 dagen..
 
Sv: Haflinger

Har du sett honom? Stormwind alltså. Nilton är supersnygg, tråkigt att det inte blev något föl.
Stormwind är en mycket snäll häst, väldigt lätthanterlig och vill alltid vara nära, gärna i ansiktet med mulen och gosa.:D
Till det hans färg och långa, normalt vågiga vita man. De kallar honom barbiehästen :p
 
Sv: Haflinger

haha, nepp vi va aldrig hemma hos de, Nilton stod på station i Helsingborgs trakten det året.. men ahr ju sett han på deras hemsida:D haha
Hur gamma är han nu?
Jo Nilton är en riktig snygging:p tror han fått några föl i år:D
 
Sv: Haflinger

Ja, åldern glömde jag. Står inte den också på hemsidan förresten?
Stormwind är född 2003, så fyra, snart fem (!) år.
Och Queso är nio år äldre, han är ju snart gammal, vad fort tiden går! :eek:
 
Sv: Haflinger

Tack, visst är den!
Till jul förvandlas våra hästar till renar. :D
Synd bara att vi inte har någon som vill dra släden nu. :devil:
 
Sv: Haflinger

Hallo..
Red min första riktiga ridtur med bootsen idag, i stormen Niklas!
Hehe jag har redan döpt den, Niklas och Nikolaus har ju namnsdag idag så jag valde att döpa den till niklas:)

Men de hängde kvar i både skritt trav och galopp och hon verkar gilla dem, det var lite annorlunda när hon plumsade i en vattenpöl bara.
Det låter lite ihåligt när hon går men jag vänjer mej väl, hoppade av flera gånger och kollade till dem med de rörde sig inte.
Hon har faktist redan lärt sig att hjälpa till när de ska sättas på, jag trycker i framdelen på hoven oså får hon trampa ner lite och sedan drar jag i "gaitern" där bak och då stretar hon emot med rakt ben till det kluckar till och foten åker på plats och då ser hon så nöjd ut.
Så hon fattar verkligen efter andra gången de är på bara.

Lite drygare var det ju att få av dem då tröttna hon, jag har inte fått in snittsen på det där än, mamma va bättre på det.

Håll i er!! Nu blåser det, mamma o pappa har ingen ström *hihi*
 
Sv: Haflinger

Va kul att det funkar. Får man fråga vad dom kostar och var du fick tag i dom? Min går också barfota, så det kanske vore något att införskaffa när han ska börja motionerasa lite mer intensivt.

Är inte din utbildning uppe i närheten av Örebro. Träffade på en kille genom jobbet i går, som håller på mycket med hästar i skogen - han sa att han hade varit i Örebro och undervisa bl.a. så jag tänkte att det kanske var där du går?
 
Sv: Haflinger

Jaadå! www.easyboots.nu
öö ja tror de kosta runt 450-550 st för jag gav snäppet över tusenlappen och då hade jag beställt med 2 broddpaket oså kosta frakten 100 kr oxå.

Jadå Kvinnerstaskolan heter den ligger 1 mil norr om Örebro.
Jasså vad var det för en karl då? Vad hette han?
Han kanske inte har varit där när jag var där.. ja började ju i oktober förra året.

Kram Kram
 
Sv: Haflinger

Han är skåning och heter (om jag inte minns fel) Sigvard Gunnarsson... Eller något liknande:crazy:
 
Sv: Haflinger

Usch vilket väder det är!
Här regnar det. Och regnar... och regnar.
Så mycket så hästarnas manar blir alldeles vita. :eek::D
Kul att det fungerar med boots!
Vi har skott Stormwind för första gången eftersom han inte har kontroll på fötterna i halkan.
Han tyckte det var trevligt att bli ompysslad. :D
 
Sv: Haflinger

KL

Jaha då ska jag berätta om dagens underbara ridtur :(, den första sedan jag kom hem. Hade möjlighet att rida när det var ljust och bestämde mig därför för att rida ut trots att det verkligen vräkte ner regn. För att inte utsätta min nya Barefoot London för skyfallet dammade jag av den gamla westernsadeln som jag inte ridit särkilt mycket i. Jag satte också på Romeo ett väldigt tjusigt reflex/rid/regntäcke (som aldrig har passat riktigt bra och passade ännu sämre under westernsadeln).

Sagt och gjort vi gav oss iväg i ösregnet. När det har regnat så mycket som det har gjort den här veckan finns egentligen bara ett ställe att rida på, en grusväg där man i allafall kan trava lite. Nu visade det sig att det var pålagt ett nytt lager med ganska grovt grus/småstenar. Det började bra med en pigg och framåt Romeo trots regnet.

På vägen hem började han plötsligt halta gravt och jag hoppade av för att kolla hovarna. Mycket riktigt en sten hade fastnat. Efter att ha pillat bort den skulle jag så sitta upp igen. Då började cirkusen.

När jag börjar sitta upp så känner jag hur sadeluslingen börjar glida. Jag rättar till den och provar igen. Nu satsar jag rejält och tänker att om jag sitter upp riktigt fort så kan jag trampa sadeln rätt sedan. Men inte då, sadeln glider ännu mer och jag får inte tag på stigbygeln på andra sidan. Jag inser snabbt att jag måste hoppa av men fastnar med foten i stigbygeln och glider i slow motion och landar till sist med en duns i gruset :mad:.

Där står jag. Ensam med en häst som har en tung westernsadel hängande under magen och benen intrassalade i ett fjantigt regntäcke. Jag fick krångla i säkert tio minuter innan jag fick loss den jäkla sadeln. Ett tag stod den liksom lutad mot hans framben fast under magen och satt fortfarande fast. Till sist fick jag i alla fall loss både sadel och täcke. Och under hela denna tid står underbara underbara Romeo alldeles alldeles stilla :love::love::bow:.

Jag fick i allafall på sadeln igen och hem kom vi men jag tror jag ska hålla mig i paddocken resten av vintern :).
 
Sv: Haflinger

:rofl::rofl:Sorry,kan inte rå för att jag skattade väldigt gott åt ditt elände.Synd bara att man inte fick se det med egna ögon!:bump:

Är lite deppig min London kommer inte förrän efter helgen så det får gärna fortsätta att kräkregna......:D
 
Sv: Haflinger

kl

När man sitter med gipsat ben får man lite tid över, så nu har jag samlat ihop några foton.
Q, en liten bergshäst.
c25e.jpg


på haflingermästerskapen, här till höger om sin mamma
quesoquesa.jpg


på tävling som ungponny
5752.jpg


med sin första miniryttare
annikaqeso.jpg


som tomte
DSCF5182.jpg


älskar att galoppera och hoppa terränghinder
banken.jpg


på promenad med hans älskade barn
promenad.jpg


mellan klasserna på en dressyrtävling
qesostork.jpg


och nu får jag inte ta med fler bilder.
 
Sv: Haflinger

Och Stormwind. Här har jag ingen koll vad som visats förr.
16834263.jpg


16833997.jpg


06110304.jpg


15094341.jpg

Nu ska jag sluta. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp