Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Shone är så sjuuuukt snygg!!!

Haha tycker du? Just nu är hon mest tjock men i somras då jävlar va hon i topptrimm:banana:
Synd att man inte orkar hålla henne så hela året bara.

Ja vet att ni sett detta kort men kolla magen! Den går uppåt och frambenen är skitlånga och smala och hon ser ut och va minst 150 hög! Fastän hon bara är 142.

IMG_0152.jpg


Ja menar syns det att det är samma häst? Nej det tycker inte jag!
Detta var 7/7 -07 (dagen då många gifte sig)
Och här är hon megatränad, jag förde träningsdagbok på henne i nästan ett år innan denna dagen.

Men tack för att ni är så snälla emot mej här inne, man kan alltid gå in här och läsa när man e lite nere för ni ger så många komplimanger så man blir så rörd:crazy: Tack allihopa
 
Sv: Haflinger

oj, har inte varit inne i denna tråden på 200 år :o
kan kanske berätta att kansas är bättre i bendet nu, och man kan rida henne i skritt och trav nu :D nimbus är sålt, så nu har vi bara 1 haflinger :/
 
Sv: Haflinger

Superfin häst..önskar min också kunde se ut sådan. Det kanske han gör om nåt år eller så :rofl:.
Shysst överlinje :D

*kl*

Ja,,här ser man vad som kan hända när man försöker rida på hungrig flinga :rofl:

IM000851.jpg


Sedan har jag en fråga till er kunniga....igen. Hoppas ni inte tröttnar på mig. Tror ni att min kille är renrasig?
Han har ingen stam i passet och är reggad i en förening likt SH.

IM000849.jpg
 
Sv: Haflinger

När man ser den översta bilden är det svårt att tvivla på att det är en flinga.....:rofl::rofl:

Bollar över frågan till avelskunnigare bukefalister:)
 
Hej på er alla...

Är ingen Haflinger-ägare, men tycker det är mysiga hästar - lite små för mig dock :( ...

Har en liten fråga till er alla:
Kan en Haflinger vara skimmel?????????????????

Fick tips om en tysk (tror jag det var) sida & tittade på Haflinger till salu & hittade till min förvåning en där det stod att färgen var "Schimmel"... :confused:

Visst får de väl bara vara fuxar :confused:

Underbart söta flingor ni har :d nästan så man dreglar ju...
 
Sv: Haflinger

Hej på dej!
Du har så rätt- "Äkta" Flingor är fuxar o inget annat! Kan ha varit någon blandning som de kallade haflinger.

Kul att du gillar våra vackra flingor,välkommet till tråden även utan en egen!/L
 
Sv: Haflinger

:rofl:
Precis sådär såg vi ut häromdagen! Men apropå hungrig så tycker jag att han ser ut att ha tappat lite mage nu? (inte bara pga klippningen, utan bukmässigt). Fin är han i alla fall.

Och persikan: din häst är ju fantastiskt vacker! :love:
 
Sv: Haflinger

Hej på dej!
Du har så rätt- "Äkta" Flingor är fuxar o inget annat! Kan ha varit någon blandning som de kallade haflinger.

Kul att du gillar våra vackra flingor,välkommet till tråden även utan en egen!/L


Ok! Tänkte väl det :idea:, ibland kopplar det mellan cellerna :angel:...

Tackar & bockar för välkomnandet!!
 
Sv: Haflinger

Jo, skulle ju fråga om höjden oxå...
Har ju sett tidigare i tråden att det inte är ovanligt m hingstar över 150 cm i Tyskland, vad har de för övre max-gräns (hingst/sto)??
Kan det kanske finnas ngn flinga till mig oxå någonstans - som inte blir så jätte-liten...:)
Annars är de ju ifs bra kör-hästar.
 
Sv: Haflinger

Hur lång är du?(nyfiken som alltid:o)
Det bästa med flingorna är att de är mer eller mindre runda om magen så det går åt lite benlängd att räcka runt!!:rofl:

/L som börjar bli hungrig o har taskig humor pga lågt blodsocker:D
 
Sv: Haflinger

Joo, jag ligger då på ca 183 cm... :o

Ni tror inte det finns ngr på 158-160 cm ???
Kanske är lite litet det med - men stora magar räcker jag runt - långa ben här... ;)
 
Sv: Haflinger

Hahaha....han gjorde så ytterliggare en gång samma ridtur men då var jag mera med så det blev inte lika farligt ;).

Jo, han har nog minskat sitt omfång lite.

Så här såg han ut när han kom
IM000735.jpg


Här har han varit hos oss ca. 2 veckor
IM000757.jpg


Så här såg han ut för 2 veckor sedan ungefär
IM000800.jpg


Och nu så här
IM000862.jpg
 
Sv: Haflinger

Knapplån.

Idag kom min Barefoot London från Tyskland :bump:!!! Den är sååååå fin och den luktar sååååå gott (ja, jag älskar läderlukt;)). Tyvärr lär jag inte rida i den förrän på lördag, eftersom jag kommer hem när det är mörkt både i morgon och på fredag :mad:. Men, men jag kan ju ha den här brevid mig i vardagsrummet och LUKTA på den så länge...:D

Väldigt onödigt inlägg, eller hur :D?
 
Sv: Haflinger

Ja,,här ser man vad som kan hända när man försöker rida på hungrig flinga :rofl:

IM000851.jpg


Sedan har jag en fråga till er kunniga....igen. Hoppas ni inte tröttnar på mig. Tror ni att min kille är renrasig?
Han har ingen stam i passet och är reggad i en förening likt SH.

Säger desamma -med den bilden är det ju ingen större tvekan om vilken ras han är!:rofl:

Har ingen stam på Maxi heller så man kan ju aldrig veta -såvida man inte hittar nån brännmärkning med nr i för då kan man leta fram stammen.
Maxi har en brännmärkning som man har till alla raser i ett visst område i Tyskland så det var ju lite trist.
Hade där bara vatt nån siffra inbränd oxå så hade det ju varit lite kul å kunna göra lite detektivarbete men som de e nu så e de ju inte ens lönt å börja tyvärr...
Han är reggad som Svensk Ridponny av korsningstyp -dessutom har registratorn fått för sig att kalla färgen ISABELL :eek:
Inga rätt där inte! ;)

Eller ni tycker oxå han är isabellfärgad??? :angel:
maxi4.jpg
 
Sv: Haflinger

Knapplån.

Idag kom min Barefoot London från Tyskland :bump:!!! Den är sååååå fin och den luktar sååååå gott (ja, jag älskar läderlukt;)). Tyvärr lär jag inte rida i den förrän på lördag, eftersom jag kommer hem när det är mörkt både i morgon och på fredag :mad:. Men, men jag kan ju ha den här brevid mig i vardagsrummet och LUKTA på den så länge...:D

Väldigt onödigt inlägg, eller hur :D?


Wooohoo!!! Den som väntar på nått gott!!! ;)
Inte alls onödigt inlägg -vi e ju nyfikna här i denna tråden!!:D
Hoppas det blir riktigt bra nu så ni slipper mer sadelbekymmer! :bump:
 
Sv: Haflinger

Grattis!!
Gissa om jag väntar med spänning på bilder och rapport fr första ridturen!
Håller precis på att införskaffa en dylik ,iofs begagnad,så jag är mer än nyfiken!
Lisa
 
Sv: Haflinger

Min kommer från Holland :smirk:, inga brännmärkningar eller tatueringar. Dessutom reggad i shetlandsponnyföreningen :rofl:.
Men jag har pratat med dom och de reggar/skriver ut pass till hästar som ingen stam har.
Antar att det är lite som SH samt att det är billigare att göra så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp