Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Jag vill också ha en flinga med "vispgrädde" man som Newstyle:love:
 
Sv: Haflinger

Har en flinga som jag skulle vilja börja köra..
Hon är dock inkörd som unghäst..

Men problemet är sele, vad ska man ha för någon?
Kan tänka mig det finns en hel del som kör sina flingor..

Bilder kanske?
 
Sv: Haflinger

Hej Josefin! Det beror helt på vad du vill syssla med för slags körning.
Jag själv föredrar alltid loksele för det ger hästen bästa andning och dragförmåga.
Och eftersom det går superbra att kompletera den med remmar för höga skakelinfästningar och remmar till bakseleöglor så ser jag själv ingen orsak till att ha olika selar till samma häst, men så är jag ju bara en "hobbykusk", skulle man ge sej ut och börja tävla så vore det väl annat.

skogs-DM11.jpg


Men till denna slaga körning rekomenderas endast loksele!;)

Men däremot till denna slags körning så är det nog smidigare med brösta för hästen.

EF_09091.jpg


(Detta är INTE jag o Shone) :rofl: men en haflinger iaf!
 
Sv: Haflinger

Okej, jag har precis som du tänkt bara vara en hobby körarare..
Mest för skojs skull, skulle i sådanna fall annvända en sullky eller liknade..Inget som är grövre..
 
Sv: Haflinger

Sitter nu och kikar igenom tråden ända från början och din häst är ruskigt likt min. I alla fall på de två bilderna som din mamma är med och han står uppställd.
Min är ju också lite knubbis samt har bred bläs.....

Snygg klippning också. Funderar på att klippa min så också.
 
Sv: Haflinger

Ha, bor du i Ystad nu? Läste igenom tråden:P
:DNej, men vårt ena sto Orsella(dräktig med Alpkogel) är såld till en familj som bor utanför Ystad, i den där vackra dalgången något på F tror jag, kommer inte ihåg vad den heter......:banana: :) Vi stannar i Gränna trakten och den vackra Vätterbygden "livet ut";)
Visst är det en mysig tråd!:bump:
 
Sv: Haflinger

Ok, men för att då veta vilken sele du ska ha så är det igentligen bäst att leta vagn först, så att du sedan kan köpa en sele som passar vagnen istället för tvärt om.
 
Sv: Haflinger

japp jätte sojgi:p men de e typ masa sidor:p så d e jobbigt att titta från börjn:P men e mst intresserad av bilderna.P de e så skoj o se allas flingor:D
 
Sv: Haflinger

Åå ja älskar Gränna, den mest romantiska lilla söta stad:love:
Håller med dig, därför valde vi just detta område när vi flyttade hem till Sverige efter 20 år i utlandet!
Vi har haft några haflingerarrangemanger genom åren här i Gränna området:banana: Bland annat en helgritt i sammarbete med HRKK och så STHs första kåring i år. Båda arrangemangerna står på önskelistan även för 2008, så håll utkik på alla haflingerrelaterade hemsidor framöver.:bump:
 
Sv: Haflinger

Sitter nu och kikar igenom tråden ända från början och din häst är ruskigt likt min. I alla fall på de två bilderna som din mamma är med och han står uppställd.
Min är ju också lite knubbis samt har bred bläs.....

Snygg klippning också. Funderar på att klippa min så också.


*HIHI* knubbisar e vi allihopa, allihopa... *trallar* :D;)

Älskar breda bläsar på haflingers :love:
Kan ju inte alls bero på att min egen råkar ha det :angel:

Tycker den klippningen är jättepraktiskt. :) Får bort pälsen från de ställena där han svettas som mest men får ändå behålla pälsen över de viktigaste ställena, ryggen och korset. :)

Hur går den med din lille pålle nu då? Håller han sig i hagen eller har han rymt fler ggr?
 
Sv: Haflinger

Köpte min sele på www.selar.se.
Finns massor me olika sorter där. :)

Denna selen går säkert bra att dra rockarder å dyl. oxå me!
Finns hur många olika sorters bröstselar som helst, en hel djungel...

Lite mer optimal för vår typ av häst är ju nog dock loksele alt. ergonoiskt formad brösta eller maratoncoller.
Dom har oftast lite dåligt med plats mellan strupe och bogspetsarna för en vanlig brösta.
 
Sv: Haflinger

Okej, ska se om jag hittar nått spännade, men det är inte så man kan skicka det på postorder? Har förstått att det är viktigt att däckelen passar väl..
 
Sv: Haflinger

Ett litet PS appropå huvudsnacket i veckan!
Titta på dessa två tyrolerhingstars huvuden upplever ni också den skillnad som bla Persikan påpekat här i tråden, eller är det en synvilla?:confused:
Straden:love: är född 1999 och Newstyle 2001.

Nu hänger jag inte riktigt med här ... Vilken "skillnad" är det du pratar om? De är ju båda tyrolerhingstar, så vari ligger skillnaden? Straden såg jag när han godkändes våren 2002, och vad har Eldfuxen antecknat i katalogen? "Lång, smal näsa" bl.a! :rofl:
 
Sv: Haflinger

Jo då-det kan man!
Jag köpte min på "postorder".
Oftast får man ju byta om det inte passar - kolla bara upp det innan du beställer ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp