Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Men ååh, så länge sen det var sen man åkte släde! Helt fantastisk liten filmsnutt Persikan, nu börjar de bli lite julstämning ju (hade du någon bjällerklang på, får gå tillbaks o titta en gång till):banana:
 
Sv: Haflinger

Vilken julkänsla jag fick nu!!! Här har vi haft halv storm, fyra snöflingor och min flinga har sett en promenerande plaststol ute och varndra i vinden. Han tog det förvånansvärt lugnt. Men jag längar verkligen efter snö, sol och vindstilla. Kan ni skicka lite sånt väder hitåt?:D
 
Sv: Haflinger

Min bror byggde en väldigt smart och fin box åt Belle. Brädorna ligger staplade ovanpå varandra, i spår som han fasat ur. Snyggt och smart, tyckte vi. Man kan ju, bl. a., enkelt byta ut plankor som gör sönder/ruttnar etc.

Fick några konstiga blickar från hästen när jag svor över spikarna som vägrade gå in och bara krökte sig...

Jag vill inte vara en "spoil sport" men när brorsan och du nu tyckte att det var så smart att ha spår och kunna byta ut plankorna lätt, varför skruvade du inte fast dem istället. Då kan du bara skruva ur och byta planka när det behövs. :D

Är det förresten någon som vet någon bra bok om de små flingorna? Det får vara på tyska också om det måste :)
 
Sv: Haflinger

Är det förresten någon som vet någon bra bok om de små flingorna? Det får vara på tyska också om det måste :)

Jag har ett helt litet haflingerbibliotek i min bokhylla! Böcker på svenska, tyska, engelska och italienska. Ungefär 20 titlar (en del i flera utgåvor och på lite olika språk) och en del gamla artiklar och universitetsuppsatser. En del av böckerna finns inte att köpa längre. Andra finns att köpa både här och där. Några boktitlar får jag inte nämna här, för det blir reklam! ;)

Så, vad intresserara dig? Rasen i allmänhet? Avel och blodslinjer? Historia? Sverige eller internationellt? Specificera dina intressen bara så ska jag se vad som kan passa. :D
 
Sv: Haflinger

Klockan var närmare 21 och jag hade varit uppe sedan 4 på morgonen. Då tänker man inte alltid så mycket utan huggar närmaste verktyg, i detta fall en hammare. Jag har ändå bara spikat fast de översta brädorna, så det är inte så mycket jobb att ta bort spik igen om man måste. När vi byggde boxen var det ingen av oss som trodde att en häst skulle kunna lyckas med bedriften att både lyfta en relativt tung bräda och lirka ut den på samma gång. Men vi hade helt enkelt underskattat haflingerhjärnan ;):D!
 
Sv: Haflinger

Vilka fina snö bilder Persikan!
I dag kan vi nog nästan(bara nästan:() ta ut släden, vi har vitt över allt, så vackert vinterväder, äntligen! Växte delvis upp i Västerbotten och saknar alltid vinter och snö på denna årstid.
I går var det "cirkus" här hemma. För en gång skull hade vi åkt för att handla på eftermiddagen och blev rejält överraskade av snön på väg hem och vad hade då våra haflingerston hittat på?:love: Jodå, gått igenom grinden på ett snyggt sätt, såg ut som om de öppnat den för handtagen hängde på plats. Därefter hade de traskat upp till stallplatsen om dörren till stallet stått öppen, då hade de redan "Stallat in", nu stod de snällt utanför och väntade.:D Gnäggade stolta när vi kom tur de vet var maten finns!
Man kan få en haflinger vart man vill genom att visa dem var maten finns:p
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Nej va är detta? Inget inlägg sen imorse! Kom igen!

En liten filmsnutt från ridturen på hemvägen..
Låter så roligt ihåligt när hon är barfota!
Men vi kom lite på efterkälken för lite ömt är det...



Men idag blev bootsen beställda! 2 st easy boot epic strl 2 oså en broddsats så ni får väl höra i veckan om jag lyckas lirka på dem:smirk:

Här väntas det på maten efter hemkomsten, tyckte bara detta kort såg roligt ut för det syns PRECIS vart sadeln legat nu när hon har mer päls.

IMG_0113-2.jpg


En ytterst rolig grej är när hästar blir som de umgås, titta på denna film och se Uni-Stjärns "släng" med huvudet.
Innan vi skaffat henne gjorde han ALDRIG ALDRIG ALDRIG så, nu gör han så jämt när hon gör så. Hon lärde honom verkligen det.
Och lilla Goliath har tagit efter bakutsparkarna, han gör det inte på denna film men alltid annars, svänger runt i luften och sparkar rakt upp! Och det gjorde han heller ALDRIG innan.
Han stegrade mest för att nå upp och hugga Uni-Stjärn.




So long honeys, säg till om ngn av er har en loksele passande Shone till salu.
 
Sv: Haflinger

Ha ha ha.... det kändes nästan som man själv satt där o red på Shone :rofl:.
Det var premiärturen på haflinger det och det gav mersmak vill jag lova:love:
Dina pållar verkar mycket trevliga o har de bra tillsammans
 
Sv: Haflinger

Du menar alltså att de här "huvud-slängen" är rastypiska :D?? Min fjanta gör nämligen också så, PRECIS likadant, ofta. Har aldrig riktigt förstått vad det betyder, men det känns som en liten protest? Min gör ofta så när hon är otålig, som t. ex. vid matdags.
 
Sv: Haflinger

Du menar alltså att de här "huvud-slängen" är rastypiska :D?? Min fjanta gör nämligen också så, PRECIS likadant, ofta. Har aldrig riktigt förstått vad det betyder, men det känns som en liten protest? Min gör ofta så när hon är otålig, som t. ex. vid matdags.

OH JA!!! Det är verkligen typiskt för många haflinger! Våra gör det också mer eller mindre, vid maten men även när de är busglada:), ska fatta galopp eller när de släpps lösa på ängen men även som en protest när något inte går som de vill:mad:.
Ibland är det irriterande men jag tycker också att det är charmigt när de slänger på huvudet så manen flyger, vackert eller hur!:love:
 
Sv: Haflinger

Ja, slänger med huvudet gör alla flingor som jag har träffat också, inklusive min egen. Tycker också det är ganska charmigt, men ibland när vi ska ut på ridtur tycker Romeo att "fixandet" tar för lång tid och så börjar slängandet. Gärna i samband med tränsningen. Det går ju inte precis fortare när han slänger med huvudet så remmarna flyger :mad:.
 
Sv: Haflinger

Låter bilden tala för sig själv.


Tyrolerhaflingerhingsten

liz.293/T NEWSTYLE

helbror till liz.352/T Nachtmann som står på lising i Sverige.
 
Sv: Haflinger

En bild speciellt utvald till Arna!!!!


Tyrolerhaflingerhingsten
liz.266/T Straden
Pappa till vårt ungsto Grace av Vässingarp och till (ex)Arnas fölunge.

HA EN TREVLIG SÖNDAG BUKE VÄNNER!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Ett litet PS appropå huvudsnacket i veckan!
Titta på dessa två tyrolerhingstars huvuden upplever ni också den skillnad som bla Persikan påpekat här i tråden, eller är det en synvilla?:confused:
Straden:love: är född 1999 och Newstyle 2001.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp