Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Skulle kanske säga lite om mig själv. Har ingen egen haflinger men vill gärna köpa ett trevigt sto och kanske få ett litet föl en gång. Vet inte så mycket om rasen, har läst lite och så :confused: ni verkar ha koll på det så kanske kan jag få lite proffs hjälp:rofl:
 
Sv: Haflinger

det går skit med kansas, hon fick gå till tant doktor och göra en massa läskiga böjprov och ha en såndär läskig klädnypa på mulen medans dumma doktorn skulle ge henne en massa stick i benet med en såndär läckig grej som matte kallar spruta!:rofl:

Nej, men alvarligt talat så blev kansas halt för ett tag sedan och fick ha vila..

Nej, men usch då! Stackars Kansas!!! Boxvila på sommaren är väl det värsta tänkbara!!! :( Inte för det är kul med boxvila annars heller men...
Låter verkligen inget vidare! Tur att vet. hittade vad det var till slut och hoppas att det hjälper med vila. Operation låter ju inte heller så kul! :crazy: *Håller tummarna*

Maxi ska nog oxå få göra ett besök på klinik.
Han har kännts lite off på sistone. Senaste veckan har han fått till nått konstigt, rätt så högljutt, flås, vid ett par tillfällen, när vi galopperat och känns lite allmänt seg i ridning och körning. Blir fortare trött - precis som han tappat en "växel". Nånting är det. Har nästan dubblat kraftfodret men INGEN skillnad alls.
Känns bäst att kolla upp det - annars kommer man ju bara gå och undra hela tiden.
Tradit, tradit!!!
 
Sv: Haflinger

Nu är hon borta:cry:


Hon blev akut sämre i helgen och kunde knappt stödja alls på ena frambenet.
Då ord vet har sem så kom distriktsvet ut och dömnde ut henne så i måndags kväll ca 22.30 så hjälpte Tobbe på Lantbrukartjänst henne att få slippa att ha ont. Lugn som en filbunke med näsan i en jättehink med fruktsallad o havre(hon måste redan ha trott att hon var i himmlen).
Svårt dock att fatta att hon inte finns mer-idag när vi skulle ta in dotterns ponny så ropade jag efter henne,och väntade att få höra henne gnägga som svar-knäppt va??



/Mycket ledsen Lisa
 
Sv: Haflinger

Fina fina Märta!!!
Blir verkligen ledsen av att höra att eran historia slutade här...:(
men ingen häst ska behöva ha ont...

massor med tröstkramar
 
Sv: Haflinger

Tack för kramarna-de behövs! Ska försöka att hitta en värdig efterträdare men det känns ganska tungt just nu. Dottern vill att jag ska hitta en ny så fort som möjligt-bara för att Faffie skulle ha velat det! Visst är ungar fina ibland :love:/L
 
Sv: Haflinger

Tycker så synd om dig, men säger som barnen; klart att du ska skaffa ny snart. Det blir inte lättare för att du väntar.

Det blir så tomt annars...
 
Sv: Haflinger

Usch, vad jobbigt :( , men samtidigt "tur" att hon blev akut sämre så att det var "lättare" att fatta beslutet (hoppas att du förstår vad jag menar :crazy:). Jag beklagar VERKLIGEN sorgen och hoppas att du hittar en värdig efterträdare...
 
Sv: Haflinger

Hej!

Vi har ju redan "pratat" om detta, men vill skicka en kram till i alla fall. Tror du kan behöva hur många som helst just nu. Hoppas att du hittar en ny häst att älska och att det går bra för dig.
 
Sv: Haflinger

Jag har läst tråden och tycker att ni alla har så fina haflinger. Vem är Stormwind efter? Tycker han är ursnygg. Jag har hört om en ny A hingst vet ni något om honom och var han finns? Är det sant att A linjen är bäst? Har så många frågor hopas ni kan svara.:confused:

Svarar på detta också, för att inte sluta med arnas sorgligheter ...

Stormwind är efter den tyske hingsten Stradivari (Steinach x Anja). Han (Stradivari) är född i Westfalen och har även verkat i Schleswig-Holstein och Holland. Efter vad jag har hört står han nu åter i Tyskland och är till salu (VILL HA!! :love:) Steinach vann bruksprovet i Münster-Handorf 1996, och Steinach kom tvåa 1999.

Länkar till bilder av Stradivari:
http://www.kvth.nl/Images/hengstenhaf2005/156stradivari.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c395/dgroote/stradivari5.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c395/dgroote/stradivari8.jpg

Här en länk till en sida om Stradivari (gammal, från tidigare ägare):
http://www.haflingerzucht.com/stradivari.htm

Lista över alla haflingerhingstar som är godkända i Sverige finns på Svenska Haflingerföreningens hemsida!

En del menar att A-linjen är bäst, t.ex. för att världschampionhingstarna kommer ur denna linje, men jag tycker personligen att det är att generalisera. Det finns bra hingstar inom alla linjer. Om man letar lite så kan man hitta jättefina hingstar även inom de lite "mindre" och "svagare" linjerna t.ex. B och S. Sen ska man också minnas att även exempelvis en B-linjehingst kan ha mycket A på mödernet.
 
Sv: Haflinger

NEEEEJJJ!!! :cry::cry::cry:

Verkligen jättetråkigt! Kan bara ana hur jobbigt det måste kännas...:cry:

Men som dom andra skivit så tror jag oxå att det kan vara bra att iaf titta lite efter en annan häst, annars kan det nog vara svårt att komma tillbaka...

Faffie har det bra nu:love:
Ingen mer smärta och oändligt stora gröna ängar att sträcka ut på


*tröstkramar*
 
Sv: Haflinger

Steinach vann bruksprovet i Münster-Handorf 1996, och Steinach kom tvåa 1999.

Hittar inte hur man redigerar inlägg ... Jag har ju gjort det så jag vet att det går, minns bara inte hur! :crazy:

I alla fall så vann Steinach bruksprovet 1996. Sen var det förstås Stardivari som kom tvåa 1999. Rätt ska vara rätt ...
 
Sv: Haflinger

Ingenting ont som inte har något gott med sig.
Mailade till tjejen i Tyskland som förmedlade Faffie till mig och hon tyckte att jag o Stina ska ta en tur ner till Nürnberg i början av augusti och titta på de här damerna



Och då speciellt på den här damen





Om inte annat så kan jag få träffa Faffies dotterson Sammi och bara det kan nästan vara värt resan!
Hur som helst kan det bli skönt med semester,om jag nu hittar ut från Frankfurts flygplats o till tågstationen o sedan på rätt tåg till Nürnberg,jag har ju inget lokalsinne för 5-öre:D /Lisa
 
Sv: Haflinger

WOW! Hon ser ju jättefin ut! :love: Hur gammal är hon? Stam? Namn? :)
Härligt det såg ut med damerna på rad där i stallet! Dom såg så glada och nyfikna ut! :D

Låter som en kanon semester att åka ner till Tyskland och titta på dessa vackra hästar!:bump: *avis*
 
Sv: Haflinger

arna;8734639[url=http://www.pixbox.se/pic12651138 skrev:
12651138.jpg
[/url]

Klickade på denna bilden så den blev lite större och -Ohh så ljuvlig flickan i bakrunden är oxå! :love: Helt underbar uppsyn!
 
Sv: Haflinger

De är fem år hela bunten! stam vet jag inte än men det är tyska flingor ej österrikare iaf. Hon som de tror passar mig bäst heter...Håll i er nu!!!!
-HANKA!:eek::eek::eek: Hur i hela världen är tyskarna navlade som kan döpa en vän liten varelse till något SÅ hemskt! Det får väl bli Hulda eller något:D De andra heter Hanni,Anabel o Ariane,3 av de har visst samma far men vet inte vilka. Det ska bli helkul att få åka ner o träffa dem!
Lite ridbilder på Hulda



/ Lisa
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

En haflinger resa kan du behöva efter den pärs du gått igenom!
Själv ska jag ner till stoföl auktionen på ebbs för första gången iår!!!:bump:

Alla 4 ston ser jätte trevliga ut!;)
 
Sv: Haflinger

De är fem år hela bunten! stam vet jag inte än men det är tyska flingor ej österrikare iaf. Hon som de tror passar mig bäst heter...Håll i er nu!!!!
-HANKA!:eek::eek::eek: Hur i hela världen är tyskarna navlade som kan döpa en vän liten varelse till något SÅ hemskt! Det får väl bli Hulda eller något:D De andra heter Hanni,Anabel o Ariane,3 av de har visst samma far men vet inte vilka. Det ska bli helkul att få åka ner o träffa dem!

Ha ha, Hanka! *hmm* Ja så där jättevackert var det väl inte! ;) Men det brukar väl oftast bli något liknande; Snutte, Älskade, Gose-Plutten eller nått sånt efter ett tag! :D

Det får väl bli Hulda eller något:D

Tycker det låter som hästen nästan är på väg till Sverige redan! ;):bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp