Hæst i Køpenhamn?

gummisnodd

Trådstartare
Jag har ingen aning om vart denna førfrågan ska vara men jag testar hær på hæstverksamhet.

Jag ska førmodligen jobba i Køpenhamn ca ett halvår (om ett år) och skulle vilja ta med mig min pålle, har någon hær erfarenhet av att ha en hæst i nærheten av Køpenhamn??

Jag vill inte ha honom i stan utan hade tænkt mig lite utanfør så han får hagkompisar och stor hage. Ær det jættedyrt? Hur långt ifrån Køpenhamn måste man ta sig? :confused:

Tips och råd mottages tacksamt :love: !!

Senast ändrad:
Sv: Hæst i Køpenhamn?

Jo, jeg ved da noget !

At have hest i nærheden af KBH er dyrt, besværligt og dyrt ! Alt afhængigt af, hvilke faciliteter du søger skal du regne med priser fra 2500 DKK/mdn. Hvis du skal have mugning, ridehus, foder/hø/etc med, så stiger prisen til 3500 DKK og op.

Det tætteste du kommer på KBH er nok Amager - altså den "ø" hvor lufthavnen ligger. Så det er altså bare ikke lige sådan...

Jeg studerer ca. 2 mil udenfor KBH og tager tidligt afsted om morgenene og kommer sent hjem om aftenen. Men jeg får tid til mine heste alligevel, selvom jeg føler jeg aldrig er hjemme ;)

Vær i øvrigt opmærksom på, at mange større hestesteder i DK ikke har særlig gode hage (folde). Det er et stort problem i DK, at der er mangel på dem... Bare til info...

Håber det hjalp lidt *S*

HeidiR

Bredvid tågstationen i Klampenborg ligger ett inackorderingsstall, men som de flesta stall i Köpenhamnstrakten finns där inte mycket till hagar.
En stor fördel är att man har hela Dyrehaven att rida i.

Jag jobbade i stallet där för många många år sedan och det jag minns bäst är att det klassas som väldigt "fint" att ha en häst där och priset var allt annat än billigt.
Mycket kan ju ha hänt sedan dess, men det är i alla fall ett litet tips från mig.

Var och tittade på häst för något år sedan på Ballerup ridklubb, där var fint med två ridhus, stor utebana, fina gräshagar mm Länk till klubben http://www.balleruprideklub.dk/ såg att priset för helinakodering kostade ca 2500 DKR
Detta ligger i västra kanten av köpenhamn, tänk på att det handlar om långa avstånd från ena ändan av Köpenhamn till andra (inte som Malmö precis)

Ballerup ligger jo ikke så langt fra København. Og der går tog lige byen - det tager ca. 20 min fra Hovedbanegården.

Der ligger et par stedet i Klampenborg, men det er meget dyrt netop pga Dyrehaven...

Tack för svar :bow:
Hade nästan gett upp hoppet... :D

Jag behöver inte ha mockningshjälp eller ridhus nära, men vill ha bra hagar, hagkompisar, mycket utevistelse och hjälp med fodring utsläpp.

Jag kan tänka mig att ta mig upp till 2-4 mil i alla fall, jag kommer att ha bil tror jag. Eftersom jag inte kommer att stanna så länge så är en hyra på 2500 inget problem...
Jag har fått lite tips från de jag ska jobba med så det kommer nog kanske att ordna sig!

Tack en en gång!!!

Liknande trådar

Relationer Som rubriken lyder. Varit ihop med min gubbe i snart ett år, han är verkligen helt underbar på alla sätt och vis. Det som inte funkar i...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 473
Senast: tott
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 277
Senast: mmbot
·
Skola & Jobb Skulle vara jättetacksam om någon orkar läsa (med reservation för att jag låter som en bortskämd skitunge) och kanske bolla lite med...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: Grettir
·
Foder & Strö Är det någon här som har en häst med allergi i form av urtikaria mot någon viss grässort? Förra sensommaren reagerade min häst på något...
Svar
14
· Visningar
2 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka