Hade du varit orolig?

Pansi

Trådstartare
Kära bukare, behöver er hjälp!

Är jag överdrivet fjantig nu? :crazy:

Lämnade stallet vid 17.30 idag, och nu när jag fodrade vid 21 så hade ena hästen inte lagt en enda "hög" i boxen. Brukar vara iaf två högar vid kvällsmockningen. Hästen åt som vanligt och var normal innan idag.

Hade du blivit fundersam över detta? Hade du

1. Kollat hästen en gång till senare ikväll

2. Kollat extra noga imorgon eller

3. Inte tyckt det var något att bry sig om

Blä, jobbigt att åka dit om det inte är ngt, men usch OM det är ngt och jag ligger hemma i soffan...

Sv: Hade du varit orolig?

Kära bukare, behöver er hjälp!

Är jag överdrivet fjantig nu? :crazy:

Lämnade stallet vid 17.30 idag, och nu när jag fodrade vid 21 så hade ena hästen inte lagt en enda "hög" i boxen. Brukar vara iaf två högar vid kvällsmockningen. Hästen åt som vanligt och var normal innan idag.

Hade du blivit fundersam över detta? Hade du

1. Kollat hästen en gång till senare ikväll

2. Kollat extra noga imorgon eller

3. Inte tyckt det var något att bry sig om

Blä, jobbigt att åka dit om det inte är ngt, men usch OM det är ngt och jag ligger hemma i soffan...

Du känner till hästens vanor och du har en känsla av att något inte står rätt till. I din sits skulle jag absolut kollat en gång till senare ikväll.

Hoppas allt löser sig

Lyssnade du på magen? Om inte hade jag hellre åkt ner en gång extra och gjort det (ev också promenerat tills den lade en hög) istället för att ligga hemma sömnlös...

Hoppas hästen din mår bra! :)

Blir en stallrunda till ikväll, så kan jag sova inatt.

Hoppas hoppas allt är lugnt bara!

Jag hade absolut åkt och tittat till hästen senare. Går alltid på magkänslan och efter "better safe than sorry".
Hoppas att det är okej med pålle. :)

Gör det redan nu, börjar bli rätt sent. Förhoppningsvis har han redan lagt nån hög och du bara oroat dig i onödan. Om inte, ja då är det dags att börja oroa sig. Har han drukigt och ätit? Bra temp? Kissat? Hur är allmäntillståndet? Promenader alt. longering/löslongering börjar få igång magen lite snabbare på de flesta.

Åkte strax efter mitt senaste inlägg igår och som tur var var allt helt som vanligt. Lite jobbigt att köra en extra gång, men då kunde jag sova gott inatt!

Skönt med frisk pålle, kolik är så himla otäckt!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Idag vaknade jag klockan nio av telefonen som ringer. Det är min ponny i stallet som har buksmärtor så jag åker genast ner och...
Svar
11
· Visningar
3 853
Senast: gloiredor
·
Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 719
Senast: Snubbelfot
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Hästvård En av mina hästar har nu sista veckan blivit väldigt orolig och stressad, skakar ofta i stallet och står och spanar. Äter dåligt och...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka