Hade beövt lite hjälp...

M

Moej

Westernsadeln passar inte alls på min häst längre. En tjej ska prova en annan sadel på henne snart, tills dess har jag bara vanliga sadeln. Men jag kan inte rida western i den! Det går inte, jag blir automatiskt dressyrryttare i den :D Så, då blir det bara dressyr, hoppning och uteritter för mig och hästen tills vi har en ny sadel.

Men, jag vill ju inte att hon ska "glömma" all western! Kan man jobba henne från marken på något vis?

Sv: Hade beövt lite hjälp...

Varför måste du frångå ditt sätt att rida och tänka på bara för att du byter till en annan typ av sadel :crazy: ?

Jag är också utan passande westernsadel för tillfället (tar två månader innan jag får den nya). Rider med westernpad + barbackagjord istället. Funkar jättebra!

Sv: Hade beövt lite hjälp...

Jag blir automatiskt dressyrryttare i den sadeln :D eller så blir det en blandning av engelskt och western och det är inte bra..

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 271
Senast: Tossa90
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 613
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar