hackney, morgan, dutch harness horse osv..

G

Goat lover

Någon här som håller på med någon av alla dessa underbara vagnshästraser???
Någon som kan berätta mer om pleasure/harness klasserna.. Vad går de ut på hur gör man osv. BILDER
Har för mig jag har sett någon här med Morganhästar????

Sv: hackney, morgan, dutch harness horse osv..

Min kompis kör med sin Morgan, både tävling o andra uppdrag, tex bröllop. Hade gärna lagt ut en bild men har lite problem med min uppladdningsida.

Min kompis kör med sin Morgan, både tävling o andra uppdrag, tex bröllop. Hade gärna lagt ut en bild men har lite problem med min uppladdningsida.

oki tråkigt attt det inte fungerar.. lägg ut så snart du kan....

KL

Är också intresserad av att veta mer om Morganhästar och andra vagnshästar. In med bilder och info! :D

Vi har redan en morgantråd. Tyvärr är jag alldeles för lite insatt i körning som tävlingsgren även om jag har tänkt köra in ungstoet i vår och den andra är redan körd väldigt mycket men då av tidigare ägare.

Vi har redan en morgantråd. Tyvärr är jag alldeles för lite insatt i körning som tävlingsgren även om jag har tänkt köra in ungstoet i vår och den andra är redan körd väldigt mycket men då av tidigare ägare.

Var mest intresserad av att se dem framför vagn och om den specifika showtävlingen där de visar sina gångarter framför vagn. Som ridhästar/avelshästar är de helt ointressanta för min del. Vill mest ha en riktigt snygg häst framför vagnen...

De flesta morganhästar är snygga framför vagn, men är ju inte säkert att det är deras ägares största intresse. Så är du intresserad av att göra grovjobbet så finns det ju morgans att få tag på, dock relativt unga. Kolla föreningens hemsida också.

Nu kommer det en bild, äntligen! Har fler om du vill se, skall bara hitta dom...

19162487.jpg

Det är jag som groomar.

fin häst men den såg ganska alldaglig ut. Vill se mer show gång på dem...

De flesta morganhästar är snygga framför vagn, men är ju inte säkert att det är deras ägares största intresse. Så är du intresserad av att göra grovjobbet så finns det ju morgans att få tag på, dock relativt unga. Kolla föreningens hemsida också.

oki, letar inte just nu jag har hittat min nästa stjärna (welsh mountain hingst) men jag kikar för att veta om det är något jag vill satsa på senare...
Ingen som känner till om det finns hackneys här???

Hennes häst är verkligen jätte fin.Min foderhästs ägare har två morganhästar.Sto som är mamman till hingsten.

Och jag som vet vilka hästar du pratar om kan intyga att det är två -kolsvarta- hästar som Goat Lover nog hade gillat att se framför vagn!:love:

Nu är ju- av naturliga skäl- bara mamman körd men det var en upplevelse att se henne framför vagn!
Vilket steg och vilken naturlig "showighet"!

Morganhästarna har verkligen någonting visst!:bow:

Ja precis!

Ni Morganfolk har koll på varandra märker jag!;)
Stod i samma stall som Alice och Aragon förut och känner Jessica sedan innan!

Kan ju inget om Morganhästarna men Alice´s femina och vackra huvud förälskade jag mig i från första stund!

Jag äger Alice's ena syster. De har samma mamma. Inte så lika, men jag har alltid gillat Alice sen jag såg henne på Riks 2004. Mycket trevlig tjej, och verkar så himla bra i psyket. Lillkillen har jag inte sett, men jag hoppas att han får komma med på Riks i år. Tycker han har intressant stam. :)

Finns det någon Morgantråd här på Buke?

Hade varit roligt att se henne (om du har lagt in bilder där vill säga i så fall!;)) och dina och andras Morganhästar!:love:

Jag vet bara att Jessica valde en svart hingst (eller stod hon i valet och kvalet..stod inte hingsten neråt Skåne till?) men jag kan ju -som sagt- ingenting om Morganhästar och än mindre om stammarna!

Aragon har jag inte sett sedan han var närmare året så han har nog vuxit till sig och blivit en snygg kille kan jag tänka!

I vilket fall, jag hade då en tung lovikavante till häst som jag körde men vi var som en rullande stenbumling i jämförelse med när Jessica körde Alice!:rofl:

Nu älskar jag dessa stora lovikavantar -och min speciellt då- men hade han bara haft lite av det steget som tydligen Morganhästarna har så hade jag varit nöjd!;)

Jepp, den ligger under avelsgnägg just nu. Så kika du in där. ;)

Aragorn är e. Isaksbo Don Quijote, en mycket trevlig hingst med bra avkommor, som står i Vedum.

Åh, då ska jag kika in i den!:love:

Tack!

Vet någon om ägarinnan är medlem här på Buke?
Hade varit kul att bara skicka en hälsning och fråga hur det går med djurisarna!

Vi var och hoppade idag med O`boy och Aragon.Vilka fina morganhästar det var.
Jag kan säga att Aragon är jätte fin.
Jaså?Jag måste ha sett din häst när den var ett litet föl då?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 811
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 095
Senast: Araminta
·
Övr. Barn Min sjuåring kissar på sig nästan dagligen. Vi har efter rätt lång väntetid fått en tid till barn-ungdomsmottagning, men att det nog...
Svar
18
· Visningar
3 088
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka