Hackamore på ponnytävling?

B

beecca_

Jag har en C ponny som jag tävlar hoppning på. Hon har alltid gått på bett när jag tävlat henne men alltid varit lite tjaffsig i munnen och gapar och kör upp huvudet när man tar i henne, tills jag testade att hoppa på hackamore på en hoppträning. Hon hoppade mycket bättre med ryggen och blev rundare i språnget och verkade trivas jätte bra på bettlöst.

Nu kommer min fråga:
För ett tag sen hörde jag att dem hade tagit bort regeln att man måste ha intyg från vetrinär för att få tävla på hacka more på ponnytävling. Stämmer detta?
Väldigt tacksam för svar då jag vill fortsätta att hoppa på bettlöst när det gjorde ett sånt underverk med min ponny!

Sv: Hackamore på ponnytävling?

Du får tävla på hackamore utan intyg. men det måste vara med korta skänklar.

Sv: Hackamore på ponnytävling?

ooo va bra :) aa har ett med korta skänklar såkallat "ponnyhackamore" i hoppningen! va glad jag blev nu :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 824
Senast: Vogue
·
Tävling Jag har en sexårig new forest som jag tävlar dressyr med mot stora hästar (jag är 26). Hästen ifråga ligger precis på gränsen mellan c-...
Svar
8
· Visningar
3 577
Senast: Miljon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025