Hackamore + martingal?

Sparvoga

Trådstartare
Kan man använda hackamore tillsammans med martingal? Har aldrig tänkt på det tidigare. Borde ju gå:confused:

Sv: Hackamore + martingal?

Jag gör det ibland när jag rider ut med hacket, vet inte om man 'ska' göra så men för oss går det jättebra :)

jag hade det när jag hoppade på hackamoore förrut, på tävling o så, fungerade utmärkt!;)

det går att ha men jag tycker inte om det pga det är lättare att skada hästen om den drar upp huvet och martingalen tar stopp

Jag har läst någonstans att man till och med rekomenderade att man hade martingal till hackamore. Jag har det jämt i alla fall.

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 899
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Badger
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 623
Senast: villhöver
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
449
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix