Ha skunk i Sverige?

P

pagansmurfen

Är det tillåtet?

Var hittar man en skunkunge isånafall, alla sökningar på google slutar med skunk.nu, grr.

Sv: Ha skunk i Sverige?

Om det är tillåtet och om det krävs vissa förutsättningar frågar du Djurskyddsmyndigheten.
Skunkar har dom på Ferpharm som ligger i Danmark (förutom en massa andra djur där "vill ha tarmen" skriker :D)
Börja dock med att maila eller ringa djurskyddmyndigheten för att kolla upp reglerna om skunkinnehav i Svergie.

Jag har letat ett tag efter en kompis till min katt och så snubblade jag över http://en.wikipedia.org/wiki/Pet_skunk och dom verkar som trevliga krabater. Har kikat på illrar tidigare men dom är lite för härjiga tycker jag.

Kan ni inte låta bli de vilda djur som ännu finns kvar. Vart kommer denna längtan från att ännu mera inskränka på de vilda djuren :(

Alla rovdjur utom katt, hund, iller och grävling är olagliga att ha.
Dock kan man få tillstånd för det om man fyller en massa krav osv. Tror inte det är någon som lyckats tidigare...

//Zebran, som SKA ha skunk nån gång i framtiden :love:

Mynta2 skrev:
Kan ni inte låta bli de vilda djur som ännu finns kvar. Vart kommer denna längtan från att ännu mera inskränka på de vilda djuren :(

Nu vet jag inte exakt hur du menar, men ifall att så föder man upp skunkar i fångenskap vilka har visat sig vara helt underbara husdjur som inte mår dåligt alls. För min del är det iaf lugnt så länge det är uppfödning i fångenskap som gäller och de inte mår dåligt av det...

Skräll att det skulle vara olagligt i Sverige då. Verkar tillåtet i alla andra EU-länder.

Det är inte tillåtet att ha skunk som husdjur i sverige.
Jag känner folk i USA som har skunk och dom säger att det är ett kanon husdjur!
Det finns dom som försöker få svenska myndigheter att ändra uppfattning i frågan men tror knappast att dom lyckas.

Liknande trådar

Kropp & Själ Gammal användare men skriver under annat nick. Jag ska på möte i nästa vecka i min kommun för att diskutera att läggas in på...
Svar
13
· Visningar
2 431
Senast: Keb71
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 517
Senast: Enya
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Trasten
·
Utrustning Har ledrep från Weaver slutat säljas i Sverige, eller är jag bara helt kass på Googlande? :confused: Nån som vet var jag kan få tag på...
Svar
5
· Visningar
684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar