Fast vilken summa som är okej att lägga på en hobby är ju helt och hållet upp till den enskilda personen att avgöra. Finns inget fel i att lägga så mycket på en hobby, det som blir galet när föräldrarna betalar på det sättet är att det säkerligen är svårt sen när man får betala för allt själv. Nångång kommer den tiden då inte föräldrarna längre betalar ens hobby och att då ställa om sig till att klara hästlivet för lite pengar kan vara svårt när man är van att leva lyx med hästarna.
För mig var det inte svårt alls. Det går att vara medveten om kostnaderna och förstå dem trots att man får support hemifrån.
Jag har flera vänner som även i vuxen ålder fått hästarna betalt av föräldrarna. En del har nog fått hästar och det som rör dem för upp till någon mille per år. Det har gått fint även för dem att sas bli vuxna och klara sig själva. Och jävlar vad de sliter och kämpar ödmjukt trots mkt pengasupport från föräldrar. Och innan körkort kom även skjuts till träning, tävling etc.
Jag tror det går alldeles utmärkt att kombinera frikostig support med pengar och verklighetsförankring.
Sen att alla inte lyckas med det tror jag mer beror på curling/inte lära ungarna hur världen funkar öht än kronorna i sig.