Men alltså 12-13 000?
Det verkar ju helt orimligt?
Är du verkligen säker på att det är så mycket?
Skoningar, försäkringar och sådant behöver ju slås ut per månad.
Verkar snarare fullt rimligt i Stockholm utifrån mina erfarenheter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså 12-13 000?
Men alltså 12-13 000?
Men alltså 12-13 000?
Kanske det tillkommer bensin o slitage för pappans bil? @Dressyrtjejen_97 tävlar väl o tränar ganska myket har jag för mig.Håller med. Vi har ponny utanför Sthlm (närmare stan än @Dressyrtjejen_97 ) och vi har stallhyra som hamnar på ca 4000 kr/mån. Eget kraftfoder kanske 300 kr/mån. Hovslagare 1400 kr var 8:e vecka så ca 700 kr/mån. Träning 1200 kr/mån och försäkring 600 kr.
Då hamnar vi på en månadskostnad på knappa 7000 kr/mån (varför räknade jag? ). Jag vet inte vad som görs för att få upp kostnaden 5-6000 kr till. Även om man tävlar varje helg eller lägger på fler träningar så kommer man ju inte upp i det?
*Ska bara trycka tillbaka ögonen i hålorna igen*
Vad där för drömpriser?! Hur kan det vara så billigt i Skåne?! Mängdrabatt?!
Alltså, om jag bara räknar "det basala", och ändå exkluderar träningar och tävlingar, landar jag på närmare det dubbla av vad du betalar för stallhyra, foder och hovslagare för två. Räknar jag med träningar och tävlingar hamnar jag på det dubbla eller vissa månader t.om. mer än de summor du skriver ovan. Och då har jag bara en häst! Nu har denna häst förvisso vissa specialbehov i form av "ambulerande klinikhovslagare" och en del fodertillskott, men ändå. Då är ändå stallhyran billig, ca. 4 000 kr/mån inkl. extra torv.
Jag måste fråga, du behöver inte svara om du inte vill: men betalar alltså dina föräldrar 12-13 000/mån för din häst?
Är stallhyran 4000:- exklusive foder? Då är det dyrt även med Stockholmsmått eftersom du ju står en bit utanför stan.
Jag tycker inte @LadyCovergirl har sina hästar så extremt billigt, 3000:-/månad inkl foder för en ponny kan du hitta i Stockholm också.
Men alltså 12-13 000?
Kanske det tillkommer bensin o slitage för pappans bil? @Dressyrtjejen_97 tävlar väl o tränar ganska myket har jag för mig.
Ja, vi kan ju börja med de facto att drag-plåt-burken drar 3.5 liter/milen. Ja, bokstavligt talat, och nej, vi har fortfarande inte hittat vad felet är.
Orimligt och orimligt, allt är relativt. Ja, jag är säker.
Skoning var 5e vecka blir ju som sagt ändå från "varje månads lön" så att säga. Försäkringen blir typ 750 kr/mån, snittar väl vet.räkningar bara för tandkoller (3-4 ggr/år á 3 500 kr/gång) + vaccination (1 ggr/år á 1 000 kr) på ca. 10-12 000 kr också, vilket ju också blir ca. 1 000 kr/mån ca.
Varför tandkoll så ofta och så dyrt? Min hade en period med täta kontroller pga det fastnat gräs men det fasades ut (på mindre än ett år) och nu räcker årligen.
Med ett så uppenbart fel så är det ju bara att byta bil. Det är helt orimligt med den förbrukningen när det på kroken hänger ett lätt släp med en häst i.
Hur kan man ha samvete att som vuxen (eller barn för den delen...) låta föräldrarna betala det? Jag förstår verkligen inte.Ja....
Pappa? Är det han som åker runt och tävlar, trodde det var du.Jag vet. Men bilen i övrigt är en exemplarisk dragbil, så snarare borde pappa ta tag i att verkligen felsöka vad som är problemet.