T

Tjalfe

Eftersom jag är över 18 och rider ponny så finns det ju inga bra möjligheter för oss att tävla i t.ex hoppning och dressyr(tävlingsintresset är dessutom inte speciellt stort). Så jag har börjat leta efter andra grenar som kan passa oss. Har varit inne både på distans och western eftersom man där får tävla ponny även fast man är över 18. Men det känns inte som det är något för oss.
och både jag och hästen blir lätt uttråkade av att harva runt i dressyr och hoppning är inte min starka sida. Utan vi "flänger" mest omkring.
Så dök det upp en tanke i huvudet på mig, GYMKHANA skulle ju vara perfekt!:laugh:
Bara en massa ponnier, fartigt och varierande och det verkar ju vara skitkul!:laugh:
Dock verkar inte sporten vara så stor i sverige?
Finns det några gymkhana utövare här? Och då menar jag riktig gymkhana och inte sånt som man ägnar sig åt på avslutningen på ridskolan.;)
Har skrivit ut alla dom olika "grenarna" från gymkhana.nu tänkte prova på dom!:laugh:

Sv: Gymkhana

Rider på Alleby, en av sveriges mest gymkhana inriktade ridskola antar jag? xP Känner nästan alla i det svenska laget som tävlar på scandinavium varje år.. :)

Kan oxå en hel del även om jag inte RIDER gymkhana, har ibland kul med cykeln då det blir cykel gymkhana.. haha! xP Det är ju samma sak bara det att man inte använder hästar.. ;)

Gymkhana var nog större förr i tiden, vet att min ridskola har haft med lag i blanda annat SM och och vunnit Wendy Cup men nu finns det inget sånt. Men om du söker lite så kan du säkert hitta nåt =)

Det här var det första jag fick upp på google, men det har du säkert redan sett... http://www.gymkhana.nu/

Gammal tråd men satt o sökte på gymkhana, finns intresset kvar? Var i landet finns du? =)

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej alla hästfolk hoppas ni har det bra och tar hand om er i dessa tider!! Jag är en tjej på 17 (snart 18) som går i trean på...
2
Svar
32
· Visningar
4 464
Senast: Morran
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 218
Senast: QueenLilith
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama