Gurglande ljud från halsen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mooi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 0
  • Visningar Visningar 2 916
M

mooi

Har stött på ett litet fenomen hos min lille häst som jag faktiskt inte hört hos någon annan häst tidigare så tänkte bara höra om nån här har idéer om vad det kan vara/bero på?
Iallafall, när han står på gången så kan det komma ett gurglande ljud från halsen -idag lät det 3ggr tex. Det låter ungefär som en padda (lite mörkare kväkande liksom) :p Jag har inte hört det när jag rider, men kan inte svära på att det inte låter då med, men jag har inte hört det iallafall.

Så, nån som hört nåt liknande hos sin häst eller har gissningar på vad det är?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 505
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 824
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 111
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka