Gun´s firecracker

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare YaYa
  • Startdatum Startdatum
Y

YaYa

Hej Hej!
Satt och bläddrade genom ARSP hingstsida och kom in på Guns Firecracker!
Det är en hingst jag är väldigt förtjust i! Har tyvär aldrig fått sett honom själv...
Är det nån som vet om denna hingst? Vad han lämnar för avkommer Osv Är det nån som har sett honom eller nån avkomma? Vad tyckte nim honom eller hans avkomma?
Varför är han ur avel? Fick han inte användas i avel eller är det ägarens eget beslut?
Skriv vad som hels om honom.. ;)

Sv: Gun´s firecracker

Han togs ur aveln för att han inte klarade bruksprovet, om jag inte minns helt galet!

han blev aldrig godkänd. han fick ett år bara. nu jobbar d för att få honom godkänd på prestation. maaaaw lille kicken :D han e härlig. as fin, men jävligt jobbig ;)

känner igen namnet väldigt mycket, vad är det för hingst?

Han står utanför Varberg och tävlas i hoppning just nu. Han är superfin, ser honom ganska så ofta. Väldigt vacker att titta på, men lite "trippig" i gången. Hur det ligger till avelsmässigt vet jag inte...

Det är en kompis till mig som är uppfödare åt Gun´s Firckracker. Han var väldigt tuff/hård som unghäst. Nu har jag ingen aning om hur han är eftersom det är så många år sedan jag såg honom.
Såg att någon annan skrev att han hade lite "trippig" gång. Hans mamma hade inte så mycket gång vad jag minns men hon kunde hoppa hus och vände på en femöring i omhoppningarna. Hon ställde alltid upp vad ryttaren en bad om, dock så var hon väldigt het!

/Q

YaYa skrev:
Hej Hej!
Satt och bläddrade genom ARSP hingstsida och kom in på Guns Firecracker!
Det är en hingst jag är väldigt förtjust i! Har tyvär aldrig fått sett honom själv...
Är det nån som vet om denna hingst? Vad han lämnar för avkommer Osv Är det nån som har sett honom eller nån avkomma? Vad tyckte nim honom eller hans avkomma?
Varför är han ur avel? Fick han inte användas i avel eller är det ägarens eget beslut?
Skriv vad som hels om honom.. ;)

Ok Tack för alla svar! Hoppas att han blir godkänd för sina meriter! :smirk:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 898
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 018
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III