Gummimatta på gången

A

armada

Jag har fått hem gummimattan till stallgången och spol/sko-spiltan. Jag vill undvika att hästarna snubblar på den om de skulle lyfta upp kanten.
Hur har ni fäst era mattor? Gången är gammal och sliten, det är inte säkert att lim funkar. Ska man använda beslag, lister eller liknande?

Sv: Gummimatta på gången

Hej!
Vi har gummimattor i våra stallgångar, dom är i bitar på kanske ca 1.5 x 2 meter och dom ligger helt lösa och hästarna har faktiskt aldrig snubblat på dem. Ibland glider de isär men då får man putta tillbaka dem. Det kanske är olika på hur tjockt gummi man har men våra känns tunga och ligger stilla och bra. Det är skönt att kunna plocka ut dem ifall man får översvämmningar av olika anledningar i stallet....
/nocke

Sv: Gummimatta på gången

Vi har också gummimattor i stallgången. De är ca 2 cm tjocka och kanske 1,5 x 2,5 meter. De täcker hela golvet och har alltså ingen chans att glida omkring. De är dessutom så tunga att dom nog inte skulle göra det ändå.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Fler här har ju hundar med mycket päls. Som van från dobermann där man liksom badar hunden när den är skitig typ några gånger som valp...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar